Mercedes-Benz urca pe 2 in topul producatorilor de automobile de lux, ajutat de China. Cea mai cautata masina
Vanzarile solide din China au ajutat Mercedes-Benz, divizia de lux a Daimler, sa vanda anul trecut mai multe masini decat rivala Audi, chiar daca BMW, care va publica luni datele privind livrarile, ar urma sa-si pastreze primul loc in top.
In 2015, vanzarile Mercedes pe plan global au urcat cu 13,4%, la 1.871.511 vehicule, in timp ce Audi, divizia de lux a Volkswagen, a inregistrat un avans al livrarilor de 3,6%, la 1.803.250 unitati.
Ambii producatori auto au raportat vanzari record in 2015, dar Mercedes a avut un avans mai solid in China, cea mai mare piata auto din lume, unde livrarile sale au urcat cu 32,6%, la 373.459 vehicule.
Cea mai mare cerere s-a inregistrat la noua limuzina C-Class, unde livrarile au urcat anul trecut cu 40,1%, la 443.909 unitati.
Daimler se asteapta la majorarea vanzarilor in 2016, dupa lansarea noului model E-Class, a afirmat Ola Kaellenius, responsabil de vanzari la Mercedes-Benz.
Compania va prezenta saptamana viitoare noul E-Class la Salonul Auto de la Detroit.
In 2014, BMW a vandut 1,81 milioane de vehicule, in timp ce rivale germane Audi si Mercedes-Benz au livrat 1,74 milioane si, respectiv, 1,65 milioane de unitati luxury cars sold.
BMW detine primul loc in topul producatorilor de automobile de lux din 2005.