Marea Britanie vrea sa testeze pe autostrada primele camioane fara sofer
Marea Britanie intentioneaza sa testeze, in urmatoarele luni, camioane fara sofer pe autostada M6, in apropiere de Carlisle, intr-o zona putin aglomerata din regiunea North West England, a informat ''Sunday Times'', preluat de Agerpres.
Initiativa se inscrie in planurile autoritatilor de fluidizare si imbunatatire a transporturilor, de reducere a consumului de combustibil si, implicit, a poluarii. Vehiculele urmeaza sa se deplaseze intr-un convoi compact, pilotarea fiind comandata de un singur sofer, aflat in prima masina. Restul camioanelor vor primi comenzile electronic si vor avea in cabina o persoana care sa intervina doar in cazuri de urgenta.
Conform presei britanice, se asteapta ca anuntul referitor la aceste incercari pilot sa fie facut la 16 martie, de catre ministrul de finante, George Osborne, in cadrul prezentarii bugetului de stat. Guvernul de la Londra a investit anterior 19 milioane de lire (24,5 milioane de euro) in alte programe pentru testarea masinilor fara sofer.
Mai sunt inca multe obstacole de depasit pana cand ''utopia'' vehiculelor fara sofer sa devina realitate in Marea Britanie, unde soselele sunt aglomerate, a avertizat Paul Watters, responsabil cu politicile de transport in cadrul firmei de asigurari auto AA, citat de ''The Guardian''. In aceasta ordine de idei, el a mentionat nervozitatea altor participanti la trafic si necesitatea asigurarii circulatiei pe bretelele de intrare si iesire pe autostrada, precum si problemele care pot aparea in cazul unui blocaj al convoiului de camioane.
Iar presedintele AA, Edmund King, a fost de parere ca acest gen de ''plutoane'' de camioane fara sofer ''nu au sens'' in Marea Britanie, iar ''avantajele lor tehnologice se pot sesiza doar pe autostrazile pustii din Australia sau (statul american) Nevada''.
Mai multe despre:
#masina fara sofer#Marea Britanie
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS