Istoricul de daune al maşinilor second-hand din România dezvăluie, în medie, mai mult de trei daune per autorurism. Ce trebuie să verifice cumpărătorii
Accident, daune, RCA
În România încă se vând maşini cu daune majore, întrucât majoritatea cumpărătorilor se limitează la verificarea kilometrajului.
Astfel, potrivit unui studiu efectuat de platforma InspectorAuto.ro, numărul mediu al daunelor per maşină este mai mare de trei.
Majoritatea cumpărătorilor români de maşini uzate se limitează la verificarea kilometrajului şi dacă acesta se confirmă nu trec mai departe la verificări tehnice sau de daunalitate.
Din această cauză, vânzarea unei maşini cu o daună majoră ascunsă, dar cu kilometri reali, se poate face relativ repede şi fără prea mari bătăi de cap, potrivit studiului.
”Din totalul maşinilor verificate pe InspectorAuto.ro în primele 8 luni din 2019 pentru aflarea istoricului de daune, procentul de autoturisme cu cel puţin o daună ascunsă se menţine în continuare ridicat, la 60%. Potrivit raportului InspectorAuto.ro, s-a constatat că valoarea medie de reparaţie a maşinilor cu daune a fost de 6.600 euro, iar rata de daunalitate a fost de 3,19 per maşină”, se arată în comunicat.
De asemenea, din totalul autoturismelor pentru care s-a verificat istoricul de daune în aceeaşi perioadă, 18% au avut daune majore a căror valoare de reparaţie a fost de peste 10.000 euro.
"Prin îmbogăţirea bazei de date cu maşini avariate şi lansarea unui nou tip de raport de daune, putem să vedem exact zona afectată a maşinii, dacă au sărit airbag-urile, dacă maşina a fost răsturnată sau dacă a avut un accident frontal", a declarat Mihai Cune, fondatorul platformei de verificări online a maşinilor.
Specialiştii recomandă verificarea maşinilor rulate înainte de cumpărare pentru că în spatele unei maşini impecabile se poate ascunde o fostă daună totală sau o maşină care a avut daune majore. De multe ori aceste maşini au kilometri reali şi cumpărătorii odată trecând de acest filtru nu mai merg mai departe cu verificările.
”Pentru că nu putem avea pretenţii de la o maşină second-hand să fie ca nouă, anumite probleme sunt acceptabile şi ar trebui incluse la uzura normală a maşinii. Spre exemplu, dacă avem o aripă vopsită sau înlocuită, o bară revopsită, un parbriz schimbat, sunt chestiuni acceptabile, atât timp cât reparaţiile sunt de calitate, iar achiziţia se face la un preţ corect. Însă dacă am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stâlpii, pragurile, structura de rezistenţă, airbag-urile etc., mai bine căutăm altă maşină”, se arată în comunicat.
InspectorAuto.ro oferă istoricul de kilometri şi daune al unei maşini second-hand pe baza seriei de şasiu şi are o bază de date de peste 7 milioane de înregistrări.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS