Mai mult de patru vehicule din cinci cu standardul de emisie Euro 4, vandute in perioada 2010-2014, emit de trei ori mai mult oxid de azot la testele de laborator decat limita fixata, potrivit ONG-ului.

In cazul motoarelor Euro 6, vandute din 2015, doua treimi dintre ele emit de pana la trei ori mai mult decat limita fixata, se mai arata in studiu.

T&E a compilat date referitoare la cele 230 de modele obtinute din anchete ale guvernelor din Franta, Marea Britanie si Italia, in marja scandalului Dieselgate, precum si o serie de informatii publice.

Raportul evidentiaza si care sunt companiile care produc cele mai poluante masini diesel. Astfel, pentru Euro 5, cele mai multe gaze poluante le produc modelele Renault (inclusiv Dacia), Land Rover, Hyundai, Opel (inclusiv Chevrolet) si Nissan. La polul opus, cele mai putin poluante masini diesel sunt Seat, Honda, BMW (inclusiv Mini), Ford si Peugeot. 

Pentru masinile Euro 6, cele mai poluante sunt Fiat (inclusiv Alfa Romeo si Suzuki, pentru care Fiat produce motoarele), Renault (inclusiv Nissan, Dacia si Infiniti), Opel, Hyundai si Mercedes.

In mod paradoxal, desi Volkswagen este implicata in cel mai mare scandal din istorie in ceea ce priveste emisiile poluante, masinile Euro 6 ale grupului polueaza cel mai putin, urmate de Seat, Skoda, Audi, BMW si  Mazda.

CLICK AICI PENTRU A MARI IMAGINEA!

Scandalul testelor de emisii trucate reprezinta numai „partea de deasupra a aisbergului”, avertizeaza Transport & Environment (T&E), care incearca prin acest studiu sa „expuna numarul socant de masini diesel de pe soselele din UE si reglementarile laxe ale autoritatilor nationale in domeniul vehiculelor”.

RAPORTUL POATE FI CONSULTAT AICI!

Cele mai multe dintre masinile cu probleme circula pe soselele din Franta, Germania si Marea Britanie. In Romania, potrivit raportului citat, circula 154.000 de masini care depasesc limita legala admisa de gaze poluante.

La un an dupa Dieselgate, VW nu a reparat nici 10% din masinile cu probleme

Nici macar unul din zece vehicule Volkswagen echipate cu softul care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel nu a fost reparat in Marea Britanie, la un an de la izbucnirea scandalului emisiilor (Dieselgate), arata datele publicate de grupul german, transmite Daily Mail, preluat de Agerpres.

In 18 septembrie 2015, Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW ca a instalat un soft care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale. VW a recunoscut ca a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui numar de 482.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 sa fie de 40 de ori mai ridicat decat cel permis, conform standardelor legale din SUA.

Volkswagen a recunoscut ca 1,2 milioane de vehicule afectate de aceasta problema se afla in Marea Britanie, ceea ce reprezinta echivalentul a una din zece masini cu motor diesel din aceasta tara.  Sunt implicate brandurile VW, Audi, Skoda, Seat si vehiculele comerciale Volkswagen.

Volkswagen a anuntat ca procesul de aprobare a reparatiilor pentru vehiculele afectate este complex. Grupul german a trimis scrisori la peste 300.000 de clienti din Marea Britanie pentru efectuarea reparatiilor.

In iunie, Volkswagen a anuntat ca va plati 15,3 miliarde de dolari dupa ce a recunoscut ca ani de zile a folosit un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel in SUA, acceptand sa rascumpere vehiculele de la consumatori si sa furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.

Pana la zece miliarde de dolari vor merge la cei 475.000 de proprietari ai vehiculelor VW sau Audi echipate cu motoare diesel, care vor primi compensatii intre 5.100 si 10.000 de dolari.

Conform acordului, Volkswagen va plati o taxa de 2,7 miliarde de dolari pentru atenuarea impactului asupra mediului al emisiilor poluante si inca doua miliarde de dolari pentru a promova vehiculele cu “zero emisii”.