Guvernul simplifica modalitatea de restituire a taxei auto. Sumele achitate si dobanzile aferente vor fi inapoiate in baza unei cereri la Fisc
Aproximativ un milion de romani care au achitat taxa auto in perioada 2007 - 2013 vor putea beneficia de restituirea sumelor achitate printr-o cerere in acest sens depusa la unitatile teritoriale ale Fiscului, iar banii urmeaza sa fie primiti esalonat in cinci ani, potrivit ministrului Mediului, Cristiana Pasca Palmer.
Pana acum, pentru a beneficia de restituirea sumelor achitate in contul taxei de poluare, romanii trebuiau sa apeleze la instanta de judecata.
Potrivit ministrului Mediului, sumele care se vor restitui cetatenilor vor fi calculate cu dobanzile aferente din ziua platii taxei pana in ziua restituirii integrale, actualizate cu indicii de inflatie.
“Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor (MMAP), alaturi de Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF), au parafat, miercuri, un Ordin comun prin care am stabilit, printr-o echipa mixta de lucru, procedura de restituire pe cale administrativa a taxelor incasate de la populatie pentru poluarea produsa de autovehicule si care au fost declarate incompatibile cu dreptul european. Toti pasii de restituire a acestor sume vor fi derulate prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala”, a anuntat miercuri ministrul Mediului, Cristiana Pasca Palmer, citata de Agerpres.
Potrivit ministrului, Ordinul se refera la romanii care au achitat taxa de poluare introdusa de statul roman in perioada 2007 - 2013.
“Ordinul priveste romanii care au achitat taxa de poluare a autovehiculelor introdusa de statul roman in perioada 2007 - 2013. Estimam ca aproximativ un milion de cetateni au platit cele trei taxe neconforme cu dreptul european, respectiv taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule si taxa pentru emisiile poluante emise de autovehicule”, a sustinut ministrul Mediului.
Conform procedurilor actuale, cererea de restituire trebuie sa fie insotita de un dosar care sa contina cateva documente, printre care si pe cel care atesta faptul ca taxa s-a platit si copia cartii de identitate a autovehiculului pentru care s-a achitat acea taxa.
Taxa auto pentru autovehicule la prima inmatriculare a fost introdusa pentru prima data la 1 ianuarie 2007, imediat dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. La acea vreme, taxa de prima inmatriculare se calcula in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii.
Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a suferit din nou modificari, iar Guvernul a scazut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie si la reinmatricularea masinilor inregistrate in Romania inainte de 1 ianuarie 2007, dar si pentru cei care aduceau masini din Vest. Incepand cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendata pana la 31 decembrie 2012, iar persoanele care platisera deja urmau sa primeasca banii inapoi.
Din 15 martie 2013 intra in vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto este calculata exclusiv pe baza emisiilor de CO2, inscrise in cartea de identitate a masinii.
Timbrul de mediu se aplica pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3, cu precizarea ca pentru categoria de autoturisme cu norma de poluare Euro 5, Euro 4 si Euro 3 formula ia in calcul in proportie 100% emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse in normele de poluare non-euro, Euro 1 si Euro 2 se aplica actuala formula prevazuta prin Legea 9/2012, ce ia in calcul capacitatea cilindrica. Pe de alta parte, taxa creste pentru masinile Euro 3 si Euro 4 in cazul versiunilor diesel.
Mai multe despre:
#taxa auto#ANAF
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS