Fibra de carbon, mai subtire ca parul uman si mai rezistenta ca otelul. Pariul viitorului pentru BMW
Pentru majoritatea producatorilor auto, o schimbare importanta la nivelul companiei o reprezinta o reproiectare a designului masinilor sau orientarea catre pietele emergente. BMW duce lucrurile insa chiar mai departe si mizeaza o buna parte din viitorul brandului pe fire din fibra de carbon, potrivit Bloomberg BusinessWeek.
Firele din fibra de carbon sunt mai subtiri decat parul omului si mai rezistente decat otelul, asa ca BMW le-a folosit deja in modelul sau electric i3, care a intrat pe piata nemteasca in urma cu o saptamana.
Carbonul era folosit in productia avioanelor foarte puternice si a bolizilor de Formula 1, dar poate deveni acum un trend pentru masinile de pretutindeni, cea mai mare schimbare de la introducerea primelor sasiuri facute in totalitate din aluminiu, in anii ’80.
Productia are loc in fabrica de 100 de milioane de dolari dintr-o zona rurala a Washingtonului, unde firele de carbon sunt intinse, ranforsate si apoi prelucrate pentru a se transforma in fibra de carbon.
“Decizia BMW de a lua taurul de coarne si de a crea masini electrice care sa aiba caroserii din carbon este una curajoasa. Ne reaminteste ca gandesc mai mult pe termen lung decat competitia”, spune Sanford C. Bernstein, analist la Max Warburton.

Conceptul BMW i3, realizat partial din fibra de carbon
Strategia a inceput sa prinda contur in urma cu sase ani, cand directorii producatorului auto de lux au ajuns la concluzia ca este cazul sa faca ceva in legatura cu problemele de mediu. De fapt, acestia s-au temut ca noile reglementari din industrie ar putea sa le afecteze afacerea.
“Uitandu-ne catre anul 2020, am observat unele amenintari pentru modelul nostru de business. A trebuit deci sa gasim o modalitate prin care sa aducem modelele seriei 6, seriei 7 si X5 in viitor”, explica oficialii BMW.
Problema cu masinile electrice era faptul ca era nevoie de o baterie foarte mare si grea, ca sa fie capabila sa propulseze autovehiculul. Ca sa contrabalanseze acest lucru, era imperios necesar sa se modifice dimensiunile caroseriei. Cel mai usor si mai puternic material care ar fi putut face asta era fibra de carbon.
Dezavantajul folosirii acestui material este insa costul, cam de 20 de ori mai mare decat in cazul otelului, potrivit firmei de consultanta Frost & Sullivan. Asa ca producatorul auto a decis sa si-l construiasca singur, o decizie mai rar intalnita in industria auto moderna de azi, care se bazeaza pe distribuitori din afara.
“Abordarea BMW ne aduce aminte de perioada revolutiei industriale, cand producatorii incepeau cu prelucrarea fierului in stare bruta sau isi amplasau fabricile in apropierea surselor de putere. Este o abordare agresiva si ramane sa vedem daca va da rezultate”, spune Aravind Chander, analist la Frost & Sullivan.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS