Fiat lucreaza la primul SUV Alfa Romeo si vrea sa tripleze vanzarile brandului pana in 2016
Fiat lucreaza la primul SUV Alfa Romeo, ca parte a strategiei de a transforma marca intr-un brand global care sa concureze divizia Audi a Volkswagen, transmite Bloomberg, preluat de Mediafax.
SUV-ul Alfa Romeo urmeaza sa ajunga in showroom-uri in 2015 si va fi unul din cele noua noi modele care vor fi lansate in urmatorii patru ani, obiectivul Fiat find sa tripleze vanzarile brandului de lux pana in 2016, au spus surse apropiate situatiei.
Alfa Romeo, un simbol al stilului si performantelor auto italiene din ultimele decenii, este elementul central al strategiei sefului Fiat Sergio Marchionne de a opri pierderile in Europa.
Planul de redresare a operatiunilor europene prevede intrarea in productie a 16 noi modele de lux pana in 2016, in fabricile italiene.
"Alfa este singurul brand care poate creste marjele grupului, daca sunt lansate modelele corespunzatoare. Alfa poate deveni compania Apple a industriei auto. Avem nevoie de echivalentul iPhone", a declarat Roberto Ferrari, proprietarul dealerului Sprintauto al Fiat de langa Milano.
Noul SUV Alfa, care poate sustine o revenire a brandului pe piata americana, dupa o absenta de aproape doua decenii, se va baza pe tehnologie si componente folosite la modelul Dodge Dart, au spus sursele.
Modelul urmeaza sa fie construit la fabrica Mirafiori din apropierea sediului central al Fiat din Torino.
Imaginea Alfa are potentialul sa atraga interesul cumparatorilor la nivel global si sa permita preturi mai mari pentru masini care includ tehnologie folosita la modele de serie. Astfel, Alfa poate imbunatati profilul Fiat asa cum face Audi pentru VW.
Nevoia de relansare a marcii Alfa ar putea deveni evidenta miercuri, cand Fiat va publica rezultatele obtinute in 2012. Analistii anticipeaza ca Fiat a inregistrat anul trecut pierderi de 743 milioane de euro in Europa, in crestere cu 49%.
Alfa, care a vandut anul trecut 87% din masini in Europa, a pierdut circa 300 de milioane de euro, potrivit unei estimari a Bernstein Research. Fiat nu publica separat rezultatele Alfa Romeo.
Pe acelasi subiect: