Fiat inchide o uzina din Sicilia
Fiat va inchide la sfarsitul acestui an fabrica Termini Imerese din Sicilia, unde produce automobile Lancia. Motivul il reprezinta scaderea cererii de automobile in Europa, informeaza Mediafax. Este pentru prima oara de dinaintea crizei financiare din 2008 cand un producator european ia o astfel de masura in tara de origine.
Ultimul automobil Lancia Ypsilon subcompact a iesit de pe linia de fabricatie a uzinei cu o istorie de 41 de ani pe 24 noiembrie. Decizia are loc in conditiile in care supracapacitatea de productie din Europa ar putea creste anul viitor cu 41%, la 2,92 milioane de vehicule, potrivit estimarilor companiei de analiza a pietei IHS Automotive.
In urma masurii, capacitatea de productie a Fiat va scadea cu pana la 140.000 de vehicule pe an. "Sectorul auto mondial sufera de ani de zile de supracapacitate. In Europa, situatia a ajuns in punctul de sufocare", a declarat directorul general al Fiat, Sergio Marchionne.
Seful Fiat a participat vineri, alaturi de directorul general al Daimler, Dieter Zetsche, si seful Ford Motor in Europa, Stephen Odell, la o reuniune a liderilor companiilor de profil cu reprezentanti ai Comisiei Europene, pentru a discuta perspectivele industriei auto.
Asociatia europeana ACEA a cerut liderilor politici sa actioneze rapid pentru a readuce increderea in regiune.
Marchionne a fost ales vineri presedinte ale ACEA. "Una dintre sperantele mele este de a vedea dorinta de refacere a stabilitatii economice in Europa, care ar reduce presiunile asupra industriei auto. Avem nevoie de o piata sanatoasa pentru a putea rezolva problema supracapacitatii", a afirmat Marchionne la Bruxelles.
Cererea de masini in Europa ar putea scadea in 2012 pentru al cincilea an consecutiv, la 12,9 milioane de vehicule, in coborare cu 1% fata de acest an si cu 17% comparativ cu un maxim atins in 2007. Productia din regiune s-ar putea reduce anul viitor cu 2,9%, la 16,4 milioane de vehicule, comparativ cu o crestere de 1,8% a capacitatii de productie, la 19,3 milioane de unitati, potrivit estimarilor IHS.
Pana la decizia Fiat de inchidere a fabricii din Sicilia, producatorii europeni au fost incapabili sa ia masuri hotarate de reducere a productiei. Amestecul politicului a impiedicat restructurarea, in conditiile in care guvernele au sustinut cererea prin programe de stimulente.
Eforturile guvernamentale de prevenire a reducerii numarului de locuri de munca in Europa continua. In Franta, presedintele Nicolas Sarkozy, care se confrunta cu alegeri prezidentiale peste sase luni si cu cel mai ridicat somaj din peste 10 ani, a cerut luna trecuta directorului general al Peugeot, Philippe Varin, sa reconsidere un plan de desfiintare a 6.800 de locuri de munca.
Peugeot, al doilea mare producator auto european dupa Volkswagen, s-a distantat in acest an de o propunere de inchidere a unei fabrici din Franta, dupa ce guvernul a considerat-o inacceptabila.
Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, s-a angajat in luna mai sa orienteze productia din Franta a grupului catre segmentul superior al pietei, in schimbul sustinerii din partea guvernului, care detine o participatie de 15% la grup, pentru numirea unui nou director operational.
Guvernul francez nu este singurul care influenteaza deciziile din industria auto.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS