Ministerul german al Transporturilor: Si in Europa exista vehicule Volkswagen modificate. El Pais: Seat, subsidiara VW, a vandut peste 500.000 de masini cu blamatul software, fabricate in Spania
Ministerul Transporturilor din Germania, Alexander Dobrindt, a confirmat joi ca manipularea testelor privind nivelului emisiilor de catre Volkswagen a avut loc si in Europa, nu numai in SUA, transmite Reuters.
"Am fost informati ca si in Europa vehicule cu motoare diesel de 1,6 si doi litri sunt afectate de manipularile despre care se vorbeste", a declarat Alexander Dobrindt, adaugand ca nu se stie inca despre ce numar e vorba.
Acesta a anuntat ca teste cuprinzatoare vor fi efectuate si la masinile produse de alte companii auto.
"Este clar ca autoritatile nu se vor concentra exclusiv pe modelele VW, ci si pe vehiculele fabricate de alte companii auto", a precizat ministerul.
Seat, subsidiara spaniola a Volkswagen, a instalat la peste 500.000 de masini acel blamat software care permitea indeplinirea standardelor referitoare la poluare in timpul testelor, a anuntat joi El Pais, transmite Agerpres. Autoturismele au fost fabricate in Spania.
"Din 2009, subsidiara spaniola a VW a instalat motoare diesel modificate la peste o jumatate de milion de vehicule fabricate la uzina Martorell, langa Barcelona", sustine El Pais, citand surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.
Motoarele utilizate la Seat sunt, in teorie, aceleasi cu cele folosite la Volkswagen si Audi, vandute in SUA, potrivit publicatiei spaniole.
Un purtator de cuvant al Seat a confirmat ca unele vehicule Seat cu motor diesel au fost echipate cu acel software, dar a refuzat sa precizeze cate sunt afectate.
Anul trecut, Seat a vandut 378.586 vehicule.
Daimler nu comercializeaza vehicule cu motoare modificate
Daimler, care produce si comercializeaza marca Mercedes, a anuntat ca nu a manipulat datele la testele privind nivelului emisiilor la motoarele diesel, transmite Reuters.
Un purtator de cuvant al Daimler a dat asigurari ca vehiculele companiei nu utilizeaza acel software care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale.
Si reprezentantii BMW, cel mai mare mare producator de automobile de lux din lume, au dat asigurari ca nu exista niciun sistem instalat in masini care sa raspunda diferit in timpul testelor si in timpul operatiunilor normale.
Actiunile BMW au scazut joi cu 9,3% la Bursa de la Frankfurt, dupa ce o revista germana a anuntat ca in timpul testelor s-a descoperit ca SUV-ul X3 xDrive 20d depaseste de 11 ori limitele de poluare admise in UE, ceea ce sporeste temerile ca investigatiile asupra Volkswagen (VW) provocate de scandalul emisiilor s-ar putea extinde la alti producatori auto, transmite Bloomberg.
Directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, a demisionat, miercuri
Volkswagen este acuzat ca ar fi manipulat rezultatele testelor autoritatilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor dar nu si in timpul operatiunilor normale.
Reprezentantii VW au recunoscut ca au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor si au anuntat ca 11 milioane vandute in intreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.