Duster, copilul-minune al Dacia-Renault. Afacerile Dacia au depasit 20 mld. lei, pentru prima data de la preluarea de catre francezi, ca urmare a cererii masive pentru SUV-ul romanesc
Duster
Dacia a inregistrat anul trecut cea mai mare cifra de afaceri de cand a fost achizitionata de catre grupul Renault, 20,77 miliarde lei (4,6 miliarde euro), cu 8,35% mai mult decat in 2015, pe fondul unui avans al exporturilor si al cererii crescute pentru modelul Duster, potrivit rezultatelor publicate miercuri.
Anul trecut, profitul brut si profitul din exploatare au crescut, potrivit directorul financiar in cadrul grupului Renault Romania, Liviu Bocsaru.
”In 2016, rezultatul inainte de impozitare a atins 506 milioane de lei (peste 111 milioane de euro), in crestere fata de 2015, acesta fiind generat de un rezultat de exploatare pozitiv de 532 milioane de lei (+ 15% vs. 2015) si de un rezultat financiar negativ de -27 milioane de lei, in mare masura, legat de impactul defavorabil al cursului de schimb”, a declarat Bocsaru, potrivit News.ro.
Profitul net al companiei a crescut cu 2% anul trecut, pana la 457 milioane lei. Potrivit directorului financiar, exista doua explicatii pentru aceasta evolutie.
”In primul rand, avem un mix al modelelor din gama Dacia care s-a schimbat in favoarea Duster, un vehicul exceptional, foarte cerut de piata. Asadar, am fost obligati, datorita cererii, sa marim productia pentru acest model. In al doilea rand, am avut o productie importanta a componentelor cerute de catre alte uzine ale Grupului Renault, care fabrica gama Global Access. Ma refer la componentele de vehicule SKD care si-au dublat volumul, la motoare, sasiuri si piese de schimb, produse pe platforma de la Mioveni”, a explicat Bocsaru.
Directorul financiar sustine ca avansul cifrei de afaceri in 2016 a fost impulsionat aat de importuri, cat si de exporturi. Exportul a ajuns sa reprezinte 90% din cifra de afaceri, in contextul unei cereri crescute pe pietele din Europa, Africa si Asia.
”Cat priveste piata din Romania, chiar daca s-a inregistrat o crestere fata de 2015, aceasta ramane in continuare la mai putin de 40% - 50% fata de anii dinainte de criza din 2008 si inca foarte jos versus potentialul sau, avand in vedere rata de motorizare a clientilor din Romania. In plus, piata locala a vehiculelor noi este astazi mult afectata de vehiculele de ocazie importate, care nu sunt deloc fiscalizate”, a afirmat Bocsaru.
Inmatricularile de autoturisme noi in Romania au inregistrat in primul trimestru a doua mare crestere din Uniunea Europeana dupa cea din Grecia, de 27,5%, la 22.276 de unitati, avansul fiind de peste trei ori ori mai mare fata de cel comunitar, de 8,4%, in timp ce livrarile Dacia au urcat la nivelul UE cu 9,4%, la 109.060 de unitati, conferind marcii romanesti o cota de 2,6%.
Pe acelasi subiect: