Duster a cucerit una dintre cele mai mari piete din lume. Emanciparea clasei de mijloc din India a dus la o explozie de vanzari
SUV-ul Duster, de la Renault, se integreaza perfect in dorinta de emancipare a clasei mijlocii din India: este potrivit de mare, suficient de sigur si are un pret care a facut ca vanzarile din sudul Asiei sa explodeze.
In ultimele sase luni de cand Duster a intrat pe piata din Rusia, Renault a expediat aproape 24.000 de SUV-uri in aceasta tara, fata de nici 4.000 de masini din toata gama, cat au trimis in anul precedent, scrie Bloomberg.
Touareg, SUV-ul celor de la Volkswagen, poate ajunge pe piata din India si la 110.000 dolari, adica de 64 de ori mai mult decat venitul mediu al unui familii din India si aproape de sapte ori mai mult decat un Duster. Vanzarile de Volkswagen, cel mai mare producator auto din Europa, au scazut cu 20% in aceasta tara, in timp ce Ford a inregistrat o cifra de vanzari cu 8% mai mica.
“Duster a creat o nisa pentru Renault. Segmentul SUV-urilor este in continua dezvoltare iar Volkswagen nu a venit deocamdata cu un model suficient de competitiv”, spune Deepesh Rathore, directorul IHS Automotive, o companie de consultanta in domeniul auto, din New Delhi.
Populatia clasei de mijloc din India este de asteptat sa creasca pana la 583 de milioane pana in 2025, iar vanzarile de SUV-uri ar putea creste cu 64 de procente pana in aprilie 2013.
“Cumparatorii de SUV-uri se gandesc ca o astfel de masina le va oferi o protectie mai buna pe drumurile nemodernizate ale Indiei”, adauga Rathore.
Producatorul francez spune ca se asteapta ca India sa devina una dintre cela mai importante piete auto in urmatorii 10 ani, contrabalansand vanzarile in scadere din Europa.
Renault a achizitionat Dacia in 1999, intr-o incercare de a atrage cumparatorii cu un venit mediu sau mic din tarile in curs de dezvoltare.
Mai multe despre:
#Dacia Duster#India
Pe acelasi subiect: