Doar 8% din productia Dacia s-a vandut in tara, anul trecut. De ce nu vor romanii masini autohtone si care sunt marcile preferate
Cel mai mare constructor auto din Romania exporta sute de mii de masini in Europa, dar nu se bucura de acelasi succes si acasa. Anul trecut, Dacia a vandut doar 8 suta din productie in tara, in timp ce in vestul Europei ocupa locuri fruntase in topurile de specialitate. Acolo insa, Dacia este un brand nou, pe care multi vor sa-l incerce, mai ales ca ramane cea mai ieftina masina din clasa ei.
In 40 de ani, de cand are permis, domnul Herea a condus sute de modele. Pentru o masina noua ar putea plati lejer 9 mii de euro, dar l-am gasit intr-un salon auto Dacia, pentru ca are un vehicul autohton. "O masina occidentala, de fite, nu ma reprezinta, mai ales si varsta", spune el.
Doar 27 la suta dintre romanii care si-au cumparat o masina noua anul trecut au gandit la fel. Alti producatori de automobile vin puternic in urma constructorului din Pitesti. Volkswagen ii sufla in ceafa, iar pe locul trei la vanzari a parcat Skoda.
VANZARI AUTO IN ROMANIA:
2012 2011
Dacia (27.5%) 19.948 28.480
VW (11.3%) 8.046 10.043
Skoda (8,9%) 6.291 8.260
Renault (6,6%) 4.785 7.229
Ford (6,6%) 4.682 5.547
"Strainii se uita la utilitatea unei masini. Pentru romani, Dacia este masina saracului. Pana in 9.000 de euro daca iti gasesti un Chevrolet Spark sau un Skoda Citi Go sau masini de la Suzuki", explica Adrian Mihaltianu, promotor.
Exista totusi un model Dacia cu care romanii ar iesi cu mandrie pe strada. Cel mai mare succes al Dacia din ultimii cativa ani este Duster. Ca sa vanda bine si alte modele, constructorul a preluat imaginea acestei masini si a proiectat-o pe Sandero, asa s-a nascut Sandero Stepway, un frate mai mic al Dusterului.
Vorbim de un mini SUV, care este si mai ieftin decat Duster. Efectul s-a vazut instantaneu in vanzari, spun oficialii Dacia. Exista liste de asteptare si de 2 luni pentru acest model.
Ca sa scape de eticheta "masina saracului", constructorul de la Mioveni a adaugat pe toate modelele sale diferite gadgeturi. De pilda, un sistem de navigatie sau suportul USB. In prezent, la Pitesti se fabrica 300 de mii de masini pe an. Anul trecut 8 la suta dintre ele au fost cumparate de romani.
Mai multe despre:
#Dacia#producatori auto
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS