Fiat Chrysler a anuntat ca Ferrari va fi listata mai intai pe bursa de la New York, in jur de 10% din actiuni urmand sa fie scoase la vanzare. Gigantul auto a mai precizat ca este foarte posibil ca actiunile producatorului auto de lux sa se tranzactioneze si in Europa.

Compania nu a dat un termen exact in care va fi efectuata separarea, aceasta urmand sa se incheie la sfarsitul anului viitor.

Actiunile Fiat Chrysler Automobiles au avansat cu 12%, in urma anuntului ca va separa de grup divizia Ferrari, prin vanzarea a 10% din titlurile diviziei la bursa din SUA si posibil in Europa, si distribuirea restului de 90% actionarilor grupului.

Grupul are nevoie de fonduri pentru reducerea datoriilor, iar prin vanzarea de actiuni la Ferrari ar putea obtine 1,15 miliarde de euro, conform estimarilor Mediobanca.

Grupul italian Fiat are mari probleme de finantare de cativa ani, acestea accentuandu-se pe fondul crizei economice. In septembrie, grupul l-a inlaturat de la sefia Ferrari pe Luca di Montezemolo, dupa 23 de ani in aceasta functie.


Citeste si: Un Ferrari pentru cei mai bogati oameni ai lumii. Faimosul producator italian lanseaza un model in doar sase exemplare, pentru cei mai fideli clienti

CEO-ul Fiat Chrysler Sergio Marchionne isi va pastra functgia si dupa separare. Acesta anunta recent ca Ferrari va mari productia pentru a tine pasul cu cresterea numarului de cumparatori ultra-bogati.

Marchionne, care a preluat, in octombrie, si sefia Ferrari, dupa plecarea lui di Montezemolo, declara in septembrie ca intentioneaza sa majoreze treptat productia unor automobile precum modelul LaFerrari, de 1,3 milioane de dolari, in concordanta cu numarul mai mare al clientilor bogati.

"Daca aceasta categorie de clienti este in crestere, trebuie sa fim capabili sa ii urmam. In caz contrar, lista de asteptare devine prea lunga, iar oamenii de plictisesc", a explicat directorul general al Fiat.

Planul contrasteaza cu strategia lui Montezemolo, care ar fi dorit ca Ferrari sa produca doar 7.000 de automobile pe an, pentru a proteja exclusivitatea brandului. Marchionne a indicat in luna mai ca brandul are potentialul de a fabrica anual circa 10.000 de vehicule.

Ferrari, cu sediul in Maranello, Italia, este detinuta de Fiat in proportie de 90% si este o componenta majora a planului lui Marchione de dezvoltare a grupului pe segmentul automobilelor de lux, in urma fuziunii care a dus la crearea Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

Montezemolo, care a preluat conducerea Ferrari in 1991, ar fi vrut mentinerea statutului autonom al companiei, care sa nu devina o divizie, precum Lamborghini, detinuta de Volkswagen.

"Oamenii nu ar trebui sa subestimeze importanta Ferrari pentru grup. Din punct de vedere structural, Ferrari ne-a definit si va continua sa o faca", a aratat Marchionne, care a preluat conducerea Ferrari in aceeasi zi in care actiunile Fiat Chrysler Automobiles au intrat la tranzactionare la bursa din New York.

El a spus ca grupul nu are nevoie, din punct de vedere tehnic, sa atraga finantare pentru planul de dezvoltare in valoare de 55 de miliarde de euro, dar board-ul FCA va analiza optiunile existente la sfarsitul lunii octombrie.

Pentru imbunatatirea profitabilitatii in anii urmatori, Fiat Chrysler vrea sa lanseze mai multe modele de lux, precum sedanul Maserati Ghibli, care este dotat cu motoare dezvoltate si construite de Ferrari.