Dacia incepe 2013 in crestere cu 10%, in Franta. Sandero, inaintea VW Golf si Ford Fiesta in topul celor mai bine vandute 100 de modele de masini
Inmatricularile de autoturisme Dacia in Franta au crescut cu 9,9% in ianuarie, la 7.623 unitati, pe o piata in scadere cu 15%, iar evolutia a ajutat marca sa-si imbunatateasca pozitia pe cea mai mare piata de desfacere a sa.
Pe langa Dacia, doar Kia (9,7%), Hyundai (42%) si Lexus (25%) au avut cresteri in prima luna a anului pe piata autoturismelor.
Franta a inregistrat un declin de 15% al inmatricularilor in luna ianuarie, de la 147.046 unitati in ianuarie anul trecut, la 124.952 unitati in prima luna a acestui an, potrivit unui comunicat al Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.
Cota de piata a Dacia a urcat in acest interval de la 4,72% la 6,1%.
Sandero s-a situat in ianuarie pe locul al saselea in randul celor mai bine vandute 100 de modele de autoturisme, cu 3.682 de unitati, reprezentand o cota de piata de 2,9%. A devansat modele precum Volkswagen Polo, Volkswagen golf, Renault Twingo sau Ford Fiesta.
Lider la modele este Renault Clio, cu 8.900 de unitati si cota de piata de 7,1%. In top 100 s-au situat si Dacia Duster (locul 15), cu 2.191 unitati si cota de piata de 1,8%, Dacia Lodgy, cu 1.168 de unitati si cota de piata 0,9%, precum si Dacia Dokker, cu 447 de unitati si cota de piata de 0,4%.
Grupul francez Renault, care detine Dacia, a inregistrat o scadere de 7,4% a inmatricularilor de autoturisme in ianuarie, la 30.425 unitati, marca Renault avand un declin de 12%, la 22.802 unitati.
Pe segmentul vehiculelor comerciale usoare, Dacia a consemnat o scadere de 27%, de la 431 de unitati in ianuarie 2012 la 314 unitati in ianuarie anul acesta. Piata franceza de profil a coborat cu 9%, la 29.733 de unitati. Grupul Renault a consemnat o scadere de 14,5% pe piata vehiculelor comerciale usoare, la 9.906 unitati.
Vanzarile Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% fata de 2011, la 359.822 autovehicule, din care putin peste 6% au fost comercializate in Romania, unde compania se mentine totusi lider, iar cele mai mari piete de desfaceri au ramas Franta (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia si Italia.