Dacia "a turat" profitul Renault cu 59% in 2013. Singurul dintre cei mai mari cinci producatori auto din Europa care a inregistrat vanzari in crestere pe autoturisme
Renault, al treilea mare producator auto european, a inregistrat un profit operational de 1,24 miliarde euro anul trecut, in urcare cu 59%, datorita cresterii volumului vanzarilor, in principal de Dacia, si reducerilor de costuri.
Veniturile Renault au avansat anul trecut cu 0,5%, la 40,93 miliarde euro, potrivit raportului financiar prezentat joi de grupul francez.
Volumul vanzarilor de autoturisme si vehicule comerciale usoare a urcat cu 3,1%, de la 2,548 milioane unitati la 2,628 milioane unitati, crestere de aproximativ 79.500 de masini.
Dacia a livrat anul trecut aproape 430.000 de masini, in urcare cu 19,3% fata de 360.000 unitati in 2012, generand astfel o crestere de peste 60.000 de autovehicule.
Vanzarile marcii Renault au urcat anul trecut cu 0,4%, de la 2,122 la 2,131 milioane unitati.
Profitul operational raportat de Renault pentru 2013 depaseste media estimarilor analistilor contactati de Bloomberg, care anticipau un rezultat de 1,06 miliarde euro.
Compania prognozeaza vanzari si profit operational in crestere pentru acest an, in contextul stabilizarii pietelor europene. Pe de alta parte, cresterile pietelor emergente, cea mai importanta dintre acestea fiind China, sunt "incerte" in viitorul apropiat, noteaza Renault.
Renault, care detine 43% din actiunile Nissan, a anuntat joi ca tinteste, in termen de trei ani, venituri anuale de 50 miliarde euro si un randament al vanzarilor de peste 5%. Obiectivul privind profitabilitatea se bazeaza in principal pe taieri de costuri, inclusiv pe reducerea fortei de munca si inghetarea salariilor, masuri agreate cu sindicatele in urma cu un an.
Renault a fost singurul dintre cei mai mari cinci producatori auto din Europa (UE plus Elvetia, Norvegia, Islanda) care a inregistrat anul trecut vanzari in crestere pe segmentul autoturismelor, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Cresterea s-a datorat in principal marcii Dacia, care a inregistrat vanzari in urcare cu 23%, acoperind declinul de 1,5% al marcii Renault. Renault si Nissan, care au format o alianta in 1999, tintesc sinergii de cel putin 4,3 miliarde euro pana in 2016, prin intensificarea cooperarii in zone precum dezvoltarea, productia, aprovizionarea si resursele umane. Renault a precizat joi ca Nissan a contribuit cu 1,5 miliarde euro la profitul de anul trecut. De asemenea, directorul financiar al Renault, Dominique Thormann, a precizat intr-o conferinta ca efectele variatiei de curs valutar au redus cu 619 milioane euro profitul operational de anul trecut.