Cresc tarifele la service-urile de reprezentanta. Solutie sau jecmaneala? Cum comentati?
Scaderea vanzarilor de masini noi cu peste 50% ii obliga pe importatori sa gaseasca solutii pentru a supravietui crizei. Asa ca, daca nu mai vand masini, trebuie sa scoata bani din alta parte si anume din service-urile pe care le detin. Poate si de aceea, unii dintre importatori anunta scumpiri de pana la 30% pentru ora de manopera. In prezent, tariful mediu este de 120-130 lei pe ora.
Reprezentantii service-urilor au gasit si motivatia: preturile din service-uri trebuie aliniate la cele din Uniunea Europeana.
“In Romania preturile la ora de manopera in service sunt mici, o sa le mai crestem ca sa ajunga la nivelul celor europene” spune Brent Valmar, vicepresedinte APIA.
Daca achizitia unei masini poti sa o amani, revizia sau masina stricata trebuie sa le faci, iar in cazul in care ai masina in garantie esti nevoit sa o faci la service-ul importatorului. Practic, daca nu vrei sa pierzi garantia, esti obligat sa platesti preturile cerute de reprezentanta, care in prezent sunt cel putin duble fata de un service independent.
Insa, ca urmare a preturilor mari cerute de service-urile de reprezentanta pentru o revizie, au aparut tot mai multe cazuri in care romanii renunta la garantia masinii pentru a face revizia la jumatate de pret la service independent.
La service-urile independente vin din ce in ce mai multi clienti cu masini in garantie, care vor sa faca revizia la jumatate de pret.
“Avem din ce in ce mai multe cazuri de oameni care vin cu masini de 1 an-2 vechime, inca in garantie, sa-si faca revizia pentru ca la reprezentanta costa dublu. Zilele trecute am avut o Skoda Octavia si un VW Polo care au facut revizia la 30.000 de kilometri, renuntand la garantie”, spune reprezentantul unui service auto independent din Bucuresti.
Revizia pentru Skoda Oktavia 1.9 TDI costa la service-ul independent aproximativ 440 lei, pe cand la reprezentanta sare de 950 lei. La service-ul de reprezentanta, manopera este cea care face diferenta de pret, fiind de peste 125 lei pe ora.
Proprietarii de service-uri independente spun numarul celor care renunta la garantie in favoarea pretului este din ce in ce mai mare.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS