Cel mai mare brand auto din istorie a pierdut marea batalie cu Audi, dupa 22 de ani de suprematie
Razboiul civil dintre cei mai mari producatori de masini continua in Germania, fara menajamente si fara favoritisme. E o lupta pe viata si pe moarte, care poate fi asociata cu intrecerea dintre cei mai buni. Iar cei mai buni s-au intrecut dintotdeauna la Olimpiade, inca din 776 i.Hr.
Primele jocuri olimpice moderne au fost in 1896, la doi ani dupa ce baronul Pierre de Coubertin a infiintat Comitetul Olimpic International.
De atunci pana azi, o data la 4 ani e organizata Olimpiada de vara. Singurele intreruperi au fost in 1916, ’40 si ’44 din cauza celor doua Razboaie Mondiale. Jocurile Olimpice de Iarna au inceput in 1924 si au respectat periodicitatea de ¼ ani simultan cu anii de organizare ai olimpiadelor de vara. Asta pana in 1992, ultimul an in care s-au desfasurat simultan. Acum se intercalaeaza la doi ani.
De 22 de ani, Mercedes era principalul si singurul furnizor de masini pentru staful si delegatiile Comitetului Olimpic International. Din 2013, Audi este noul brand care a preluat contractual pe urmatorii 4 ani, in care vor prinde Olimpiadele de Iarna de la Soci (Rusia 2014) si pe cea de vara din Rio (2016).
Pentru Olimpiada din Anglia 2012, BMW a avut un contract aparte, separat pentru transportul care a tinut de organizarea stricta a jocurilor la fata locului. Mercedes a fost insa marca auto care s-a ocupat de Comitetul Olimpic International.
Audi mai are contracte cu federatiile olimpice ale Germaniei, Finlandei, Rusiei si Elvetiei. Nemtii vor participa la flota COI din Lausanne cu 40 de masini, de la modele A1 pana la A8L (versiunea mai lunga cu 13 cm) si chiar masini hibride (Q5 si A8).
Pe acelasi subiect: