Cum se transformă industria auto în timpul pandemiei. Statele UE acordă tot mai multe stimulente pentru mașinile electrice, în defavarea celor tradiționale. Planul de 500 mil. euro al Germaniei
Masini electrice
Ministerul Economiei din Germania vrea să aloce 500 mil. euro din pachetul de redresare a economiei pentru a sprijini dezvoltarea staţiilor de încărcare pentru vehicule electrice, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Suma, parte a fondului de 2,5 miliarde de euro menit să extindă infrastructura pentru vehiculele electrice, va ajunge la utilizatori privaţi, inclusiv gospodării şi constructori.
Autorităţile de la Berlin vor să instaleze până în 2030 aproximativ un milion de puncte de încărcare, faţă de 27.730 în prezent, în condiţiile în care clienţii germani sunt îngrijoraţi de autonomia limitată a vehiculelor electrice, un factor care a limitat cererea, crie Agerpres.
Planul răspunde astfel şi criticilor companiilor de utilităţi, inclusiv E.ON, care au cerut sprijin pentru gospodării, pe lângă subvenţiile pentru staţiile publice de încărcare.
De asemenea, Ministerul Economiei din Germania vrea să aloce 1,5 miliarde de euro pentru sprijinirea producţiei interne de baterii destinate vehiculelor electrice şi 500 de milioane de euro pentru cercetare şi dezvoltare, adaugă sursele.
Autorităţile de la Berlin au anunţat săptămâna trecută că vor obliga toate cele 14.118 de benzinării din Germania să ofere staţii de încărcare electrică, parte a planului de redresare a economiei, menit să stimuleze cererea de vehicule electrice.
Taxe pentru mașinile poluante
Planul prevede şi taxe pentru penalizarea proprietarilor de SUV-uri poluante, care au motoare cu combustie internă.
Şi autorităţile de la Paris au prezentat luna trecută un plan de ajutor de opt miliarde de euro pentru producătorii auto, afectaţi de criza economică provocată de pandemie.
Preşedintele Emmanuel Macron a declarat că vrea să facă din Franţa cel mai mare producător european de automobile ecologice, stimulând companiile auto să-şi repatrieze producţia de peste hotare şi să dezvolte noi modele pe teritoriul francez
Totodată, Franţa caută să majoreze vânzările de maşini cu emisii scăzute, a anunţat ministrul de Finanţe, Bruno Le Maire. Astfel, ministrul a declarat că vrea să folosească orice pachet de sprijin sau schemă de subvenţionare pentru a încuraja trecerea la maşini mai puţin poluante.
Anul trecut, vehiculele electrice au reprezentat doar 1,8% din totalul înmatriculărilor de automobile în Germania, în timp ce maşinile diesel şi cele pe benzină au reprezentat 32% şi, respectiv, 59,2%.
Din cele 168.148 de noi înmatriculări în mai, doar 5.578 sau 3,3% erau vehicule electrice, arată datele datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA).
În martie 2020, Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, avea doar 27.730 de staţii de încărcare electrică.
Cancelarul Angela Merkel a anunţat săptămâna trecută un plan de relansare de 130 de miliarde de euro pentru perioada 2020 - 2021, destinat să stimuleze economia Germaniei, afectată de pandemia cu coronavirus. Conform planului, subvenţia pentru cumpărarea unei maşini electrice va fi dublată, de la 3.000 de euro la 6.000 de euro.
Pe acelasi subiect: