BMW anticipeaza in 2015 o crestere a vanzarilor si profitului de sub 10%, din cauza imbatranirii modelelor si a investitiilor in noi tehnologii
BMW. Sursa foto: Mediafax
BMW anticipeaza pentru acest an o crestere a volumului vanzarilor si a profitului cu un ritm de o singura cifra, sub avansul de 10,3% consemnat in 2014 de profitul inainte de taxe, din cauza imbatranirii modelelor si a costurilor mai mari ale investitiilor in noi tehnologii.
Anul trecut BMW a obtinut un profit inainte de taxe de 8,71 miliarde de euro, relateaza Automotive News.
"Ca intotdeauna, estimarile noastre sunt realizate in conditii de stabilitate la nivel global. Cu toate acestea, se mentin numeroase incertitudini, precum incetinirea cresterii economice in China", a declarat directorul general al grupului german, Norbert Reithofer, in conferinta de presa organizata pentru prezentarea rezultatelor financiare anuale.
Pe data de 13 mai, sefia BMW va fi preluata de Harald Krueger, iar Reithofer, care a condus BMW in ultimii 8 ani si jumatate, a spus ca pe succesorul sau il asteapta provocari in viitor.
"Echipa pe care o las stie foarte bine cate sunt de facut in anii urmatori. Viitorul apartine urmatoarei generatii. Ei trebuie sa croiasca dezvoltarea companiei, conform viziunii lor", a spus Reithofer.
Rezultatele BMW pentru 2014 au marcat al cincilea an record pentru producatorul auto, dupa criza economica mondiala. Vanzarile de automobile BMW, Mini si Rolls-Royce au crescut anul trecut cu 7,9%, la 2,12 milioane de unitati.
Veniturile grupului au avansat cu 5,7%, la un nivel record pentru companie, de peste 80 de miliarde de euro.
BMW va lansa in acest an 15 modele noi sau modernizate, intre care minivanul compact Gran Tourer serie 2 cu sapte locuri si o versiune noua a sedanului serie 7.
Compania anticipeaza sa atinga in acest an un nou record al vanzarilor totale de vehicule.
Audi, pe locul al doilea in lume pe segmentul automobilelor premium, si Mercedes-Benz, aflata pe pozitia a treia, au ca obiective depasirea BMW, in functie de vanzari, pana la sfarsitul acestui deceniu, si au reusit sa reduca din decalaj.
Audi a depasit vanzarile realizate de BMW sub brand propriu, in primele doua luni ale acestui an, in timp ce Mercedes a inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor, comparativ cu ceilalti doi concurenti germani.
IHS Automotive anticipeaza ca marca BMW isi va mentine pozitia de lider pe ansamblul anului, cu vanzari de 1,82 milioane de automobile, comparativ cu 1,7 milioane unitati in cazul Audi si 1,6 milioane unitati pentru Mercedes.
Pe acelasi subiect: