500 de angajati Ford Craiova pleaca din companie. Urmeaza program redus in uzina pentru a evita concedieri
Aproape 500 de persoane din cei 3.200 de angajati ai uzinei Ford din Craiova vor parasi fabrica in baza programului de incetare voluntara a relatiilor de munca, ce viza 680 de salariati. De asemenea, constructorul auto a decis sa aiba un orar de lucru redus, astfel ca vor fi evitatate concedierile.
In noiembrie 2014, Ford a anuntat derularea unei program de incetare voluntara a relatiilor de munca, impreuna cu un program de concediere pe motive economice, pentru aproximativ 680 de posturi.
"Peste 490 de angajati ai uzinei Ford Craiova au aplicat pentru programul de incetare voluntara a relatiilor de munca, iar cererile acestora au fost acceptate de catre conducerea companiei. Pentru a atinge tinta de reducere de personal pentru 680 de posturi, Ford Romania a demarat inca de anul trecut un proces de consultari cu sindicatele. Ca urmare, confirmam ca Ford Romania si sindicatele au ajuns la o intelegere cu privire la implementarea unui program de lucru redus la fabrica din Craiova, ceea ce permite companiei sa evite concedierea a aproximativ 170 de persoane", a declarat Ana- Maria Timis, purtatorul de cuvant al constructorului auto.
Masura a avut ca scop asigurarea competitivitatii uzinei din Craiova si pentru controlul asupra costurilor operationale.
Programul redus de munca va putea fi pus in practica dupa inregistrarea oficiala a acestuia. Angajatii vor fi remunerati conform prevederilor Contractului Colectiv de Munca si ale legislatiei in vigoare.
"Prin aceste masuri se urmareste folosirea optima a fortei de munca din fabrica de la Craiova si indeplinirea conditiilor actuale de productie si cele preconizate, in timp ce Ford continua sa caute oportunitati pentru producerea unui al doilea autovehicul la Craiova. Incepand cu anul 2008 cand a fost preluata uzina, Ford a transformat Craiova intr-una dintre cele mai moderne facilitati de productie din Europa, investind peste 1 miliard de euro in tehnologii avansate ce permit fabricii sa construiasca modele inovatoare precum Ford B-MAX si motorul de 1.0 litri EcoBoost", a adaugat Timis.
"In timp ce B-Max continua sa fie unul dintre cele mai bine vandute modele ale segmentul B-MAV, piata auto din Europa ramane la un nivel scazut. Drept urmare, uzina de la Craiova a fost nevoita anul acesta sa-si intrerupa productia pentru un numar semnificativ de zile, atat in sectia de asamblare vehicule cat si in cea de productie motoare. Pentru a asigura competitivitatea uzinei din Craiova si pentru a avea control asupra costurilor operationale, este necesara luarea de masuri suplimentare pentru a ajusta volumele de productie la cererea actuala a pietei. Acest lucru necesita si o reducere a fortei de munca", explicau in noiembrie reprezentantii Ford motivul deciziei.
Grupul american produce la Craiova modelul B-Max si motoare pe benzina EcoBoost. Asamblarea B-Max a fost lansata la jumatatea anului 2012, modelul fiind produs exclusiv la fabrica din Craiova si comercializat doar pe piata europeana. Productia B-Max a fost oprita pentru aproximativ 40 de zile in primele noua luni anul trecut, masuri de sistare fiind luate si ulterior, inclusiv la sectia de motoare. In 2013, productia de automobile a fabricii din Craiova a fost intrerupta pentru aproximativ 35 de zile, iar la motoare asamblarea a fost sistata timp de sapte zile.