Primul magazin din rețeaua agroalimentară de stat. Ce prețuri au produsele
Primul magazin din viitoarea rețea agroalimentară de stat a fost deschis la Sibiu. Se numeşte „Brânzărie” și este destinat doar producătorilor locali. Totuși, cei care vând în pieţe sunt încă rezervați și așteaptă să vadă dacă aceste magazine de stat vor avea succes înainte să se înscrie și ei.
Primul magazin din reţeaua Unirea are trei vitrine frigorifice, în care sunt produse din lapte de vacă, oaie, capră şi câteva din carne de porc de mangaliţa. Deoacamdata doar 6 producători locali au intrat sub această umbrelă. Marfa ajunge direct în magazin, fără adaosuri suplimentare sau taxe. Ministrul Agriculturii promite că reţeaua se va extinde rapid.
Petre Daea, ministrul Agriculturii: ”Vom face acest lucru în toată ţara, acest exemplu de aici, Brânzărie, pentru a fi cât mai aproape de specificul zonei şi cât mai aproape de gustul oamenilor. Vom deschide la Bucureşti, în Craiova, la Slatina, la Piteşti, la Timișoara, peste tot. Până la sfârşitul anului.”
Producătorii sunt optimişti la început de drum.
Fermier: ”În piaţă nu prea avem loc de samsari, cum s-ar zice. Aici venim cu produsul, oamenii o să vină la magazin, să înceapă să cumpere produse naturale, chiar dacă sunt la un preţ corect. După calitate, nu cantitate.”
Producător: “Suntem producători cu produse curate, naturale, e foarte important. S-a găsit veriga asta între consumatori şi noi producătorii, ca noi cei care facem produsele să putem să le vindem consumatorilor din Sibiu şi în cursul săptămânii.”
Un kilogram de telemea de oaie costă de la 24 de lei, brânză de burduf de la 50 de lei, iar cârnaţii de porc, aproximativ 30 de lei. Deocamdată, clienţii sunt încântaţi de produse.
Clientă: „E o idee foarte bună, acum să fie exact naturală exact aşa cum scrie. E foarte bun ce am gustat eu, dacă rămâne aceeaşi. E diferenţa mare, nu ştiu la preţ dar la gust e mare, în piaţă e cam varză, aşa.”
Producătorii care vând în piaţă încă aşteaptă să vadă cum vor funcţiona aceste magazine în viitor. Acum, ei plătesc aproximativ 2000 de lei pe lună ca să îşi vândă brânzeturile la piaţă.
Livia Voinica, producător de brânză: “Faptul că avem o relaţie foarte bună, avem o clientelă formată, nu-i putem abandona aşa cu una cu două. Pe viitor poate o să aliniem şi noi, o să ne asociem.”
Casa Română de Comerţ Agroalimentar Unirea a fost înfiinţată de guvern anul trecut. Aceasta are menirea să furnizeze produse agricole direct de la producători într-un lanţ de magazine.
Adrian Izvoran, directorul Casei de Comerţ Unirea: „Preţul final de aici niciodată nu va fi mai mare decât cel din piaţă. Comisionul, adausul îl calculăm invers. De la preţ de piaţă, e vânzare, de comun acord, o relaţie de partenierat decât comerţ simplu cu producătorii.
Cine vrea să vândă în această reţea trebuie să fie producător certificat. Înainte să ajungă la raft, produsele sunt verificate de specialişti.
Pe acelasi subiect: