Ati auzit de Bobby Voicu? Daca nu folositi internetul in mod regulat aveti o scuza. Mai in gluma, mai in serios, cateva zeci de mii de romani il citesc in fiecare luna pe acest blogger, de acum veteran. Dupa cinci ani de scris a ajuns intre primii si traieste bine de pe urma opiniilor sale.

Castig mai bine decat peste 95% dintre romani. A fost punctul de plecare si acum am o afacere”, spune Bobby Voicu.

Bobby castiga de pe urma companiilor despre care scrie. Si nu e doar publicitate. Interactiunea cu cititorii face diferenta in blogosfera.

Am scris un articol nou, acum l-am publicat. E online si in cateva minute avem deja primele comentarii de la cititori”, explica bloggerul.

La fel se intampla si la bookblog. Pasiunea pentru scris a unui grup de tineri a adunat o comunitate de zeci de mii de cititori. Urmatorul pas a insemnat trecerea la o afacere cu sediu, angajati si profit.

Cele doua exemplu sunt varfuri ale unei comunitati in plina dezvoltare. Conform unui studiu, cei mai multi bloggeri au peste 18 ani, studii superioare si traiesc cel mai probabil in Bucuresti. Unul din zece a incasat cel putin o mie de euro anul trecut, iar unul din 30 traieste din asta.

Fata de o piata inexistenta, acum cativa ani, 2009 bate un nou record cu 300.000 de euro in bugete de publicitate. Si, cum deschiderea unui blog este gratuita, in Romania exista peste 9.000, din care 2.000 foarte active.