Povestea Marketizator, startup-ul care ajuta utilizatorii sa-si optimizeze ratele de conversie: 3000 clienti, 16 milioane de vizitatori, birouri in 8 tari
Cum convingi companii precum Samsung, Telekom sau Forbes sa-ti devina clienti? Le creezi cea mai simpla solutie integrata pentru optimizarea conversiei. Este povestea lui Valentin Radu, CEO-ul Marketizator.
Si-a construit produsul, plecand de la o nevoie. La inceput, a sa. In timp ce lucra pentru RCA ieftin (unul dintre cele mai mari site-uri de comercializare a politelor RCA) a simtit nevoia de a avea la indemana o solutie completa pentru cresterea performantei afacerii.
"Pierdeam foarte mulți bani pe generarea de trafic pe site si nu aveam nicio solutie care sa imi vina in ajutor. Nu aveam nevoie doar de un instrument de A/B testing pentru optimizarea site-ului, ci de un pachet complet care sa-mi permita sa pun in aplicare idei creative. Ca urmare, am decis sa dezvoltam produsul ideal, cu ajutorul lui Ciprian Dragoi, omul tehnic din spatele proiectului", povestește Valentin.
In ciuda raspunsurilor negative pe care ideea sa le genera la inceput, Valentin a reusit in cele din urma sa valideze produsul.
"Nu ai nevoie de un plan, daca stii care sunt actiunile potrivite pe care trebuie sa le urmezi. Trebuie doar sa mergi inainte", spune el.
S-a dedicat dintotdeauna proiectelor de afaceri. De la analiza de date la vanzarea de asigurari, de la om de radio la trainer in vanzari, Valentin se descrie – si se simte cel mai bine – ca fiind un generator de idei. Acest lucru se poate vedea cu usurinta in afacerile pe care le-a construit pana acum, desi nu au fost toate incununate de succes.
Marketizator este al patrulea business al sau, dupa vanzarea unei companii care furniza servicii de internet, o companie care vindea asigurari auto si o agentie de branding.
Prima versiune a Marketizator a fost disponibila dupa noua luni de munca, produsul fiind lansat initial intr-o versiune private beta disponibila pentru cativa clienti. Se intampla in vara lui 2013. Pana la finalul aceluiasi an, startup-ul castigase premiul StartUp Rally in Praga, avea o echipa de cinci oameni si isi asigurase deja cinci clienti platitori.
In acest moment, Marketizator este o companie cu peste 30 de angajati care lucreaza pentru proiecte din intreaga lume, are birouri in opt tari (printre care se numara Franta, Germania, Austria sau Polonia), are un portofoliu de 3.000 de clienți si peste 16 milioane de vizitatori testati in fiecare luna.
Ce face mai exact Marketizator?
"Oferim o soluție 3 in 1 cu focus 100% pe optimizarea ratei de conversie. Produsul nostru ofera cele mai bune rezultate daca marketer-ul foloseste cu strictete procedurile de testare care ii permit sa ajusteze site-ul pe baza feedback-ului pe care il primeste, in timp real, de la vizitatori. Iar pentru a realiza acest lucru, noi oferim cateva unelte importante: chestionare online, A/B Testing, personalizare web, segmentare avansata a traficului in functie de criterii precum vreme, comportament, rezultate și multe altele", mai spune Valentin.
Scopul Marketizator este de a le oferi oamenilor de marketing tehnologia potrivita prin care sa-si poata aplica ideile complexe si sa poata crea o experienta personalizata pentru clienti. De asemenea, isi pot optimiza paginile pentru UX si design cu ajutorul testarii A/B, pot afla ceea ce isi doresc vizitatorii pe baza chestionarelor sau pot descoperi modul in care brandul lor este perceput. Iar toate datele sunt cuprinse intr-un raport detaliat pe care il primesc lunar.
"Pentru companiile mici si medii, Marketizator ofera abonamente al caror pret porneste de la 55 de dolari pe luna. Spre deosebire de alte tool-uri de pe piata, acoperim trei elemente esențiale pornind de la un pret mai mic decat cel oferit de competitorii noștri direcți. Nu in ultimul rand, platforma permite un singur login pentru utilizarea tuturor resurselor. In acest fel, nu este afectat timpul de incarcare al paginilor web", precizeaza fondatorul Marketizator.
Potrivit acestuia, platforma este usor de folosit: in mai putin de 5 minute, utilizatorii pot implementa codul si pot demara experimentele de conversie in timp real.
"In ciuda tuturor cunostintelor, tacticilor, strategiilor, a cartilor, e nevoie de implementarea acestor lucruri. Iar oamenii din spatele produselor sunt cei care pot asigura succesul sau esecul unei campanii. Trebuie sa intelegem, totusi, ca nu exista o reteta general valabila care sa functioneze ca prin minune. Este nevoie de oameni care pot veni cu idei sau strategii inedite pe care, mai apoi sa le execute", continua Valentin.
Dorindu-și mereu sa dezvolte compania, CEO-ul Marketizator planuieste sa aduca in continuare imbunatatiri produsului pentru a raspunde cat mai bine nevoilor clientilor.
"Vom dezvolta produsul in continuare astfel incat oamenii de marketing sa poata sa obtina cele mai bune rate de conversie".
In viitorul apropiat, platforma va lansa si un modul de machine learning, pentru a ajuta oamenii de marketing sa economiseasca timp. Principalul avantaj al acestui modul este faptul ca va imbunatați performanța website-urilor fara sa fie nevoie ca marketerii sa construiasca sisteme complexe de analitice (acestea vor fi realizate automat).
Expert in optimizarea ratei de conversie, Valentin ii sfatuieste pe antreprenorii la inceput de drum sa mute focusul de la personalizarea web la testarea A/B, sa isi cunoasca utilizatorii, sa afle ce le place, care sunt preferintele lor si ce ii face sa actioneze.
Marketizator a participat la Startup Spotlight, competiție si program de mentorat cu premii de 20.000 USD adresat celor mai bune 32 de startup-uri early stage din Europa Centrala si de Est. 35% dintre participanti au incheiat deal-uri ca urmare a participarii in program.
Daca esti fondatorul unui startup in cautare de investitii, parteneriate de distributie, expunere media si conexiuni valoroase in industrie, aplica pana pe 30 octombrie!
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS