Euro scade sub 4,57 lei, iar dolarul atinge un nou nivel minim din mai 2016
Curs valutar
Banca Nationala a Romaniei (BNR) a anuntat luni un curs de referinta de 4,5656 lei/euro, in crestere cu 0,18% fata de nivelul precedent, in linie cu evolutia altor monede din regiune, in timp ce dolarul american a ajuns la un nou nivel minim din 4 mai 2016.
Vineri, BNR a afisat un curs de 4,5737 lei/euro.
Moneda romaneasca s-a apreciat in fata euro in contextul in care si alte monede din regiune, precum zlotul polonez si forintul maghiar, au crescut in fata euro.
Dolarul american, cotat indirect in piata romaneasca prin raportare la paritatea euro/dolar, s-a depreciat de la 3,9269 lei la 3,9166 lei, cel mai scazut nivel din 4 mai 2016, cand a fost 3,9101 lei.
Totodata, cursul francului elvetian a crescut de la 4,1326 lei la 4,1455 lei.
Lira sterlina a continuat trendul descendent si a scazut de la 5,1086 lei la 5,1064 lei, cel mai scazut nivel din 9 noiembrie 2016, cand a fost 5,0470 lei.
Euro scade dupa date care arata incetinirea cresterii economice in zona euro
Euro se indreapta luni spre prima evolutie negativa din ultimele trei zile, in urma datelor care arata incetinirea cresterii economice in zona euro, in timp ce cotatiile actiunilor sunt trase in joc de titlurile companiilor auto, care sunt afectate de o investigatie referitoare la formarea unui cartel tehnologic vizand emisiile automobilelor diesel, transmite Bloomberg.
Moneda unica europeana este in declin cu 0,1%, la 1,1651 dolari pe unitate, oprind un avans prin care a atins cel mai ridicat nivel din ultimii doi ani, dupa ce indicele referitor la intentiile de achizitii ale managerilor din zona euro, calculat de IHS Markit, a scazut in iulie la cel mai scazut nivel din ultimele sase luni.
Indicele spot al dolarului a scazut cu sub 0,1%, continuand declinul din ultimele doua saptamani.
Indicele pan-european Stoxx 600 este in scadere cu 0,4%, influentat de titlurile producatorilor auto, a caror componenta a coborat cu 1,8%.
Autoritatile europene si germane au anuntat ca analizeaza posibila formare a unui cartel tehnologic de catre Daimler, BMW, Volkswagen si subsidiarele sale Porsche si Audi, in ultimii 20 de ani, care a condus si la scandalul emisiilor in cazul masinilor cu motoare disel, intrucat au limitat tehnologia reala de curatare a emisiilor, pentru a face economie de spatiu si costuri.
Mai multe despre:
#curs valutar
Pe acelasi subiect: