Campaniile de constientizare sunt utile si au reusit sa schimbe in bine perceptia publicului cu privire la donatii si la mobilizarea donatorilor, insa specialistii cred ca o comunicare mai agresiva nu ar strica deloc.

Directorul Institutului de Transfuzii remarca faptul ca ONG-uri de calibru mare, precum Crucea Rosie, au renuntat la promovarea acestui segment, fara sa gaseasca o explicatie logica pentru decizie: “In urma cu 20 de ani, erau adusi muncitori de la marile platforme industriale, iar spiritul civic era poate mai accentuat. Peste timp, preocuparile au devenit tot mai variate, iar lipsa ONG-urilor care sa se ocupe de acest fenomen este ingrijoratoare”.

In regimul comunist existau o serie de instrumente prin care se cultiva un anumit model social, astfel ca se acordau si sume de bani sau altfel de facilitati.

Sociologul Alfred Bulai, profesor in cadrul Scolii Nationale de Stiinte Politice si Administrative, isi aminteste ca studentii isi puteau motiva absentele cand lipseau de la cursuri daca demonstrau printr-o adeverinta ca au lipsit ca sa doneze: “La fel cum suntem destul de rezervati cu donarea de organe, se intampla si cu sangele. Practic, nu exista un gen de cultura care sa promoveze donarea ca actiune civica”.

Daca adaugam si datele statistice care arata ca doar trei romani din zece si-ar dona organele imediat dupa moarte, opinia sociologului suporta cu greu contestare.

Cititti mai multe despre donarea de sange intr-un amplu articol disponibil pe businessmagazin.ro