"Criza a scos la suprafata diferentele dintre banci (...) Pe termen lung ar trebui sa fie doar patru banci universale (...) Daca ne uitam la Germania, Olanda ... Cate banci mari exista acolo? Sau la piete competitive, ai Canon si Nikon, ai Coca Cola si Pepsi", a spus van Groningen la ZF Bankers Summit 2013.

El a explicat ca in acest moment dincolo de cererea limitata, bancile isi restructureaza costurile interne si optimizeaza activitatea pentru a reduce costul final al creditarii, dar se mentin factori exogeni, costuri sistemice, care provin din insolventa, reglementari si birocratie.

"Ambitia de a fi o banca universala in Romania nu mai este fezabila, sau costul e atat de mare incat nu are rost sa mai stai aici, (...) investesti in alta parte. Procesul de consolidare va continua fara indoiala", a spus van Groningen.

El crede ca Raiffeisen Bank se va consolida in continuare, chiar daca a pierdut aparent cota de piata, dar performanta pe viitor va fi data de profitabilitate.