Senatorii cer Concurenţei o analiză a preţului carburanţilor. Zamfir: “În 2008, petrolul era 140 $, iar benzina 3 lei. Acum, barilul e 70 $, dar preţul la pompă s-a dublat”
Benzinarie
Preşedintele Comisiei economice din Senat, Daniel Zamfir, a solicitat marţi Consiliului Concurenţei să prezinte membrilor comisiei, la începutul viitoarei sesiuni parlamentare, rezultatele unei analize referitoare la preţul carburanţilor.
"Am făcut o comparaţie în evoluţia preţului la carburant. În anul 2008, preţul barilului era 140 dolari, iar preţul la pompă era în medie de 3 lei. Constatăm că în 2018, când a scăzut preţul barilului, şi anume este de 70 de dolari barilul, preţul la pompă este 6 lei, s-a dublat. În timp ce preţul barilului s-a înjumătăţit, la noi costul a crescut foarte mult, adică s-a dublat. Am solicitat Consiliului Concurenţei o explicaţie, să demareze o investigaţie să vedem de ce s-a ajuns în această situaţie. La începutul lunii februarie, la începutul următoarei sesiuni parlamentare, am solicitat Consiliului Concurenţei să ne prezinte această situaţie în legătură cu costul carburanţilor şi de aceea am solicitat şi o investigaţie în legătură cu eventuale practici neconcurenţiale ale sistemului bancar", a afirmat marţi Zamfir, citat de Agerpres.
Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, care a participat marţi la o dezbatere la Comisia economică din Senat referitoare la eventuale practici anticoncurenţiale în domeniul serviciilor financiar bancare şi nebancare, precum şi ale producătorilor de carburanţi, a precizat că în România preţul combustibilului, fără taxe, este cu cel mult 5% mai mare decât media europeană şi a spus că instituţia pe care o conduce analizează cauzele acestui fapt.
"Avem în lucru de aproape un an o investigaţie privind preţul combustibililor fără taxe, pentru că vrem să înţelegem de ce de doi ani încoace vedem preţuri mai mari în România decât în alte ţări din Uniune. Preţurile de la pompă în România sunt în continuare printre cele mai mici preţuri (al doilea sau al treilea din UE), pentru că taxele sunt mai mici la noi decât în alte ţări. Ce ne îngrijorează pe noi este că, dacă dăm de o parte taxele - taxele mici nu sunt meritul companiilor, dacă ne uităm la preţurile pe care le au companiile în România, ele în sunt în general puţin mai mari decât media europeană, până la 5 procente peste media europeană. Şi pentru acest procent încercăm să avem o explicaţie şi în funcţie de concluziile la care vom ajunge la începutul anului viitor vom vedea dacă sunt probleme din legislaţie, dacă e ceva în neregulă în legislaţia noastră şi trebuie să schimbăm acest lucru sau dacă e vorba de comportament eventual incorect al companiilor petroliere pe care îl putem sancţiona sau modifica cumva", a explicat Chiriţoiu.
Un studiu realizat de UHY Cuantumul arată că taxele pe care companiile din România le plătesc în preţul benzinei este de 52% din total tarif, respectiv de 48% la motorină, iar România se află, astfel, în Top 10 al ţărilor cu cel mai ridicat nivel al taxelor pe acest segment.
La nivel european, taxele reprezintă 59% din costul carburanţilor din petrol, comparativ cu 50% media la nivel mondial. Conform cercetării, nivelurile de taxe de la nivel european sunt mai mari decât în alte economii majore, inclusiv din SUA şi Japonia.
Pe plan local, companiile plătesc taxe cu 4% mai mari decât media la nivel mondial, exprimate ca procent din preţul combustibilului, "lucru ce generează un dezavantaj major pentru acestea şi are potenţialul de a încetini creşterea economică", se precizează în studiul realizat de UHY.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS