Discutiile cu FMI, blocate de o… bariera. Cum au ramas reprezentantii Fondului in parcare
O bariera indaratnica le-a blocat astazi calea reprezentantilor Comisiei Europene. Oficialii, impreuna cu cei de la FMI, au inceput a doua evaluare a acordului preventiv semnat in primavara de Romania. Dupa ce au vorbit despre pierderi, au pierdut si ei aproape 10 minute ca sa iasa din parcarea Ministerului de Finante. Au ocolit pana la urma bariera, care nu s-a ridicat cu nici chip.
Masina lui Jeffrey Franks a plecat de la Finante fara probleme, dar Loganul modest cu care se deplaseaza reprezentantii Comisiei Europene s-a blocat in fata barierei, care nu s-a ridicat decat pe jumatate.
Cativa metri in marsarier n-au folosit la nimic. Soferul a coborat si a incercat sa ridice bariera cu mana. Inutil. Nici telecomanda politistului de la poarta nu l-a ajutat. Intrigat, soferul a dat ocol barierei, a testat senzorul si a sperat ca va invinge masinaria.
In cele din urma, omul a cedat in fata tehnologiei si a plecat pe trotuar, ocolind bariera incapatanata.
Echipa comuna a Fondului Monetar International si a Comisiei Europene a avut astazi prima intalnire cu oficialii Ministerului de Finante. Au cautat solutii pentru reducerea datoriilor imense ale companiilor de stat catre buget si firmele private. Oficialii FMI spun ca datoriile estimate la aproape 7 miliarde de euro tin pe loc dezvoltarea mediului privat.
Situatia economica are perspective bune, dar riscurile raman, a transmis cateva ore mai tarziu, intr-o intalnire cu presedintele Senatului, seful delegatiei.
"Cheia pentru Romania este sa mentina riscurile la minimum si sa continue redresarea economica. Suntem de acord cu dumneavoastra ca e bine sa vedem redresarea, dar vrem sa vedem si altceva. Am vrea sa vedem crestere puternica pentru ca numai asa se va resimti in buzunarele oamenilor. Nu exista niciun sens sa ai redresare economica daca nu ajuti oamenii", a spus Jeffrey Franks, seful delegatiei FMI.
Misiunea FMI va ramane la Bucuresti pana la sfarsitul lunii. Obiectivul principal al discutiilor este restructurarea companiilor de stat, inclusiv prin privatizare si cresterea tarifelor.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS