Băncile din România s-au gândit să folosească avioane militare pentru a alimenta cu numerar bancomatele, după ce zborurile din Europa au fost suspendate
Avion militar, Spartan
Băncile din România şi-au pus problema folosirii de avioane militare, pentru a putea alimenta cu numerar bancomatele, a declarat, marţi, Florin Dănescu, preşedinte executiv al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB).
Această soluție a fost luată în calcul în perioada crizei coronavirusului în care zborurile din Europa au fost suspendate.
"Băncile au făcut faţă diferit acestor provocări şi în funcţie de cultura organizaţională pe care o are fiecare. (...) A fost nevoie şi de structuri ierarhice militarizate, dacă doriţi, în perioada crizei - puţini ştiu că ne puneam problema avioanelor militare ca să putem să avem numerar în bancomate, puţină lume ştie lucrurile astea, şi mă opresc aici. Dacă doriţi complexitate profesională, un avion nu poate transporta numerar mai mult de - nu ştiu - 2 milioane de euro, pentru că ai probleme de asigurare", a afirmat Florin Dănescu, la un eveniment online dedicat administrării resurselor umane în timpul pandemiei, potrivit Agerpres.
Preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor a subliniat că sistemul bancar a îndeplinit, în acea perioadă, sarcina de a păstra bancomatele alimentate cu numerar, astfel încât populaţia să nu intre în panică.
"Deci nu poţi să aduci cu un avion oricât numerar, pentru că nu poţi, pentru că e o regulă. Şi atunci în perioada în care s-au oprit toate avioanele în Europa ar fi trebuit ca noi să aducem numerar de vreo 30 de ori mai mult decât infrastructura obişnuită, astfel încât lumea să nu intre în panică şi banala observaţie de a fi bani în bancomat să poată fi deservită. Dar nu înţelegeam doar că avem această sarcină teribilă de a face acest banal serviciu, ci sarcina extraordinară de a servi în condiţii de normalitate în condiţii de criză pe toată lumea. Pentru a nu aduce un element de panică care putea să răstoarne pur şi simplu sistemic ceea ce se întâmplă. De aceea colegii mei merită extrem de multă apreciere", a menţionat Florin Dănescu.
În primăvară, când pandemia cu coronavirus s-a extins masiv în Europa și au fost impuse restricții de circulație, companiile aeriene au oprit toate avioanele la sol, iar transporturile umanitare sau cele pentru materiale medicale s-au făcut cu aeronave militare.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS