Conform declaratiei sefului Toshiba Rusia, Hiroaki Tezuka, compania a abandonat complet piata de consum din Rusia.  

Cei mai importanti concurenti ai Toshiba in Rusia sunt companiile sud-coreene LG si Samsung, iar Tezuka a explicat ca Toshiba, care are o cota pe piata televizoarelor din Rusia de 10%, nu poate concura cu cele doua companii, care au o cota de piata de aproximativ 70%.  

Producatorul japonez de echipamente electronice Toshiba a raportat recent pierderi nete de 37,8 miliarde de yeni in ultimul an financiar, care s-a incheiat in martie 2015, si, in plus, s-a angajat sa-si remanieze Consiliul de Administratie dupa un scandal contabil legat de manipularea rezultatelor in ultimii sase ani.  

Directorul general de la Toshiba, Masashi Muromachi a anuntat in septembrie ca vrea sa restructureze operatiunile cu probleme si va revizui strategiile predecesorului sau, care a demisionat in iulie, dupa scandal.  

Companiile occidentale isi reduc investitiile in Rusia, repatriaza fondurile si discuta cu bancile cu privire la optiunile de acoperire a riscului valutar, totul in ideea de a-si proteja profiturile de deprecierea rublei si inrautatirea prognozelor de crestere.  

Producatori auto, precum Volkswagen, Jaguar Land Rover, Audi si BMW, si-au redus operatiunile, in timp ce alte companii, precum retailerul finlandez Stockmann si producatorul de mobila IKEA, vor sa ramana pe aceasta piata, dar urmaresc cu ingrijorare evolutiile. Alte companii importante care si-au redus prezenta in Rusia sunt Deutsche Bank, Coca Cola, PepsiCo si Adidas.  

Rubla s-a depreciat anul trecut cu 50%, pe fondul scaderii pretului petrolului, dar si al aversiunii investitorilor fata de activele rusesti in urma sanctiunilor impuse Moscovei de statele occidentale.