Romania, printre putinele piete Ikea care au inregistrat cresteri. Vanzarile magazinului au urcat cu 10,5% in perioada septembrie 2010-august 2011
Magazinul de mobilier si decoratiuni IKEA din Bucuresti a inregistrat in perioada 1 septembrie 2010 - 31 august 2011 vanzari de 361,8 milioane de lei, in crestere cu 10,5% fata de anul precedent. Aproximativ 60% din produsele vandute au fost de mobilier, restul insemnand accesorii si decoratiuni, se arata intr-un comunicat al Ikea.
"O crestere a vanzarilor cu 10,5% in 2011 e un motiv de mandrie pentru intreaga echipa, cu atat mai mult cu cat suntem printre putinele piete IKEA care au inregistrat cresteri, vorbim despre pietele cu magazine deja existente", a declarat Cornel Oprisan, retail manager IKEA Romania.
Cea mai vanduta familie de produse de mobilier a fost cea reprezentata de corpurile de bucatarie cu peste 41.000 de bucati, iar cele mai vandute accesorii au fost tigaile, oalele, borcanele si ustensilele de bucatarie.
Numarul mediu al angajatilor magazinului IKEA in perioada analizata a fost de 425 de persoane, dintre care 54% sunt femei, iar 94% angajati pe perioada nedeterminata, informeaza Mediafax.
Numarul vizitatorilor a crescut, magazinul primind peste 2,8 milioane de persoane.
Grupul suedez a deschis in 2007 magazinul din Romania, situat in nordul Bucurestiului. Centrul comercial a avut in anul de catalog 2010, respectiv 1 septembrie 2009 - 31 august 2010, vanzari de 327,4 milioane de lei, in scadere cu 13% fata de perioada similara anterioara.
La nivel global, grupul IKEA a avut in anul de catalog 2011 vanzari de 24,7 miliarde de euro, in crestere cu 6,9% fata de anul precendet si a fost vizitat de 655 de milioane de persoane.
Grupul detine 287 de magazine in 26 de tari si are 131.000 de angajati.