In zona euro, comertul cu amanuntul a crescut cu 1,4% in ritm anual, in timp ce in Uniunea Europeana s-a inregistrat un avans de 2,6%.

Comertul cu amanuntul in UE 28 a fost influentat de faptul ca atat vanzarile de produse non-alimentare, cat si vanzarile de combustibili au crescut cu 3,4%, in timp ce vanzarile de alimente, bauturi si tigari s-au majorat cu 1,2%.  

Romania este lider in UE la cresterea volumului cu amanuntul si in noiembrie 2015 comparativ cu octombrie 2015, cu un avans de 2,6%, urmata de Marea Britanie (1,8%) si Polonia (1,6%).

Comertul cu amanuntul in UE 28 a crescut cu 0,2%, de la o luna la alta, gratie faptului ca vanzarile de produse non-alimentare au crescut cu 0,4%, in timp vanzarile de alimente, bauturi si tigari au scazut cu 0,1% iar vanzarile de combustibili au scazut cu 0,3%.