Profitul ING Bank a crescut in 2014 cu 19%, la 340 mil. lei; costurile cu provizioanele, in scadere
ING Bank Romania a inregistrat anul trecut un profit brut de 340 milioane lei, in crestere cu 19% fata de 2013, in conditiile in care costurile cu provizioanele s-au redus cu 40%, la 71 milioane lei, in timp ce veniturile au urcat cu 4%, la 918 milioane lei, a anuntat miercuri institutia de credit.
In 2013, banca a avut venituri de 883 milioane lei si a inregistrat costuri cu provizioanele de 118 milioane lei, obtinand un profit brut de 287 milioane lei.
Costurile operationale au inregistrat anul trecut o crestere de 6%, generata de investitiile in tehnologie si infrastructura IT, ajungand la 507 milioane lei, de la 478 milioane lei in anul anterior.
Raportul costuri/venituri s-a pastrat stabil, situandu-se la 55% in 2014 fata de 54% in 2013.
Soldul creditelor s-a majorat cu 13%, la aproape 11,2 miliarde lei, cresterea fiind influentata de dezvoltarea activitatii pe toate segmentele de clienti, cu o contributie echilibrata a acestora, respectiv 52% imprumuturi pentru companii si 48% pentru persoane fizice.
Cota de piața pe segmentul de creditare a crescut la 4,8% in 2014, de la 4,1% in 2013, cu un avans accelerat al creditarii in moneda nationala.
Banca isi mentine si pentru acest an strategia de creditare pentru persoane fizice, oferind credite ipotecare doar in moneda nationala.
Portofoliul de depozite atrase a urcat totodata cu 8%, la 14,02 miliarde lei, acestea provenind in proportie de 69% de la persoane fizice, iar restul de la companii.
Pe segmentul economiilor, cota de piata s-a ridicat de la 5,7% la 6%.
"Anul 2014 a fost un an de crestere sanatoasa pentru noi si a marcat aniversarea a 20 de ani de cand ING Bank a intrat pe piata locala. Cu aceasta ocazie, ne reafirmam angajamentul de continuitate pe piata din Romania, o tara de importanta strategica pentru grupul ING. In 2015 vom urmari strategia de crestere, vom consolida diviziile mature de retail si corporate si vom continua cresterea accelerata in segmentul IMM", a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.
Banca avea la finele anului trecut 938.000 clienti activi. Numarul clientilor retail a crescut cu 9%, dinamica situandu-se peste cea din 2013, de 7%, iar pe segmentul IMM cresterea a fost de 46%.
Indicatorul de rentabilitate a capitalurilor proprii (ROE) a urcat anul trecut de la 16% la 20%.
In functie de activele detinute la finele anului trecut, ING ocupa locul al saptelea in topul bancilor prezente in Romania, cu o cota de piata de 5,73%.