"Nu poti exclude nimic atunci cand vorbesti de eficacitate si de sinergii insa analizam toate acestea, ne gandim la modalitatile pentru a ne reduce costurile si structurile pentru a fi mai eficienti", a declarat Tom Enders.

Separat, Enders a declarat pentru Bloomberg ca Airbus isi va restructura echipa manageriala si structura organizationala pentru a reduce costurile si a elimina dublarea rolurilor si functiilor.

"Masurile destinate imbunatatirii competitivitatii nu vizeaza doar nivelul inferior. Este si o sarcina permanenta la nivelul structurilor companiei, sediilor generale etc. Trebuie sa fim cat mai eficienti posibil", a spus Tom Enders.

Declaratiile vin in contextul in care Financial Times a dezvaluit un plan de restructurare secret al gigantului aerian, care ar putea implica concedieri masive la nivelul grupului.

Planul, care ar urma sa fie anuntat luna viitoare de Tom Enders, directorul general al Airbus, este menit sa compenseze intarzierile din programul privind producerea aeronavelor si sa minimalizeze pierderile inregistrate cu modelul superjumbo A380, sustine FT.

Planul nu a fost inca finalizat, dar in curand ar urma sa inceapa negocierile cu sindicatele deoarece sunt vizate concedieri la nivelul grupului.

Presiunile pentru adoptarea acestui plan vin dupa ce Airbus a inregistrat costuri de 1,4 miliarde de euro pentru rezolvarea problemelor inregistrate la motoarele aeronavei de transport militar A400M. De asemenea, Airbus nu a reusit sa obtina comenzi noi pentru modelul superjumbo A380.

Grupul Airbus a avut mult timp o structura organizationala particulara cu doua cartiere generale si doi directori generali, pentru a reflecta componentele sale franco-germane. Chiar si dupa ce grupul a adoptat o structura unitara, principala divizie a grupului care produce avioane de pasageri este atat de mare incat domina restul grupului si are o structura manageriala paralela cu cea a grupului.

Pe langa avioane de pasageri, grupul Airbus produce elicoptere, avioane de vanatoare si echipamente de aparare. Recent, Airbus Helicopters a inaugurat noua fabrica din Romania, o investitie de 52 milioane de euro, unde va fi produs elicopterul cu doua motoare H215, primul aparat fiind asteptat sa iasa de pe linia finala de asamblare in 2018.

Luna aceasta, Airbus Helicopters a inaugurat noua fabrica din Romania, o investitie de 52 milioane de euro, unde va fi produs elicopterul cu doua motoare H215, primul aparat fiind asteptat sa iasa de pe linia finala de asamblare in 2018.