Confuzie totala. Nimenu nu stie de fapt daca Air France renunta la proiectul Transavia Europe, aflat la originea grevei pilotilor
UPDATE: Un purtator de cuvant al Air France a declarat miercuri ca este prematur sa se afirme ca proiectul de expansiune in Europa a filialei low-cost Transavia a fost abandonat, contrar declaratiilor secretarului de stat in Ministerul Transporturilor, Alain Vidalies, relateaza AFP, potrivit Mediafax.
Air France a renuntat marti seara la proiectul sau de expansiune in Europa a filialei sale low-cost Transavia, a anuntat miercuri Alian Vidalies, secretar de stat in cadrul Ministerului francez al Transporturilor.
"Proiectul Transavia Europe este abandonat de conducerea" Air France, a declarat Vidalies pentru postul de radio RMC, adaugand ca "proiectul nu este suspendat pentru trei luni, ci este retras".
Secretarul de stat a adaugat ca "nu mai exista niciun motiv pentru care greva sa continue", subliniind ca miscarea sociala costa Air France "15 milioane de euro pe zi".
Proiectul a generat o greva la Air France, care a intrat luni in cea de-a doua saptamana, pilotii temandu-se ca acesta va conduce la un "dumping social" si "delocalizari" in detrimentul angajatilor francezi.
Vidalies a sustinut dezvoltarea Transavia France, care ar putea "crea 1.000 de locuri de munca, dintre care 250 pentru piloti". "Acest proiect va merge pana la capat", a insistat el.
Declaratiile lui au fost insa contrazise, miercuri, de un purtator de cuvant al Air France, care a declarat ca este prematur sa se afirme ca proiectul este abandonat.
"Nicio schimbare in negocieri nu permite sa se afirme ca proiectul este retras. Propunerea ramane de suspendare a proiectului (Transavia Europe) si de a deschide un dialog extins cu partenerii sociali pana la sfarsitul anului, asa cum a avansat conducerea luni", a declarat acest purtator de cuvant pentru AFP.
"Daca acest dialog, asa cum au spus de nenumarate ori Alexandre de Juniac si Fréderic Gagey nu va reusi, proiectul va fi retras. Dar este prematur sa se anunte astazi ca acest proiect este deja retras", a adaugat purtatorul de cuvant.
Pentru prima oara de la inceputul grevei, pilotii au participat marti, in uniforme, la un protest, in apropiere de sediul Adunarii Nationale (Parlamentul) de la Paris.
In acest context, Air France a prevazut sa asigure aproape jumatate din zboruri (48%), un procent usor crescut fata de situatia inregistrata luni.
Conducerea companiei a estimat o rata a grevistilor de 57%, in scadere fata de luni (65%).
De la 15 septembrie, mai mult de jumatate dintre avioanele companiei sunt blocate la sol. Este cea mai lunga greva, din 1998.
Premierul Manuel Valls a facut, marti, un nou apel la inceterea grevei: "Aceasta greva nu are niciun motiv, dauneaza imaginii Frantei si reprezinta un real pericol pentru companie".
Statul francez detine aproape 16% din actiuni in cadrul grupului franco-olandez Air-France KLM. O solutie pentru depasirea crizei parea sa se contureze luni, insa anuntul transmis sindicatelor de directorul Air-France-KLM, Alexandre de Juniac, privind suspendarea pana in decembrie a proiectului de dezvoltare in Europa a filialei low-cost Transavia, nu a fost aprobat de piloti.
In urma acestei "ultime propuneri" a conducerii, pilotii grevisti si-au inasprit tonul si au cerut suspendarea totala a proiectului Transavia Europe.
Dezvoltarea filialei low-cost in Europa ingrijoreaza sindicatele, care cer un contract unic pentru pilotii din cadrul grupului, indiferent de marca (Air France, Transavia sau Hop) in vederea securizarii locurilor de munca in Franta.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS