Gigantul bauturilor carbogazoase si al snack-urilor a decis in aprilie 2015 sa inlocuiasca acest indulcitor principal prin sucraloza, comercializata in Franta sub numele de Canderel, dupa ce mai multe studii au acuzat aspartamul ca ar fi cancerigen.

Dar vanzarile nu au mers bine deoarece consumatorii americani au continuat sa evite bauturile care contin indulcitori artificiali. Vanzarile americane la Pepsi 'Light' au scazut cu 10,6% in primul trimestru, in timp ce cele de Coca 'Light', produse de rivala Coca-Cola, au scazut cu 5,7%.

"Consumatorii vor sa aiba dreptul de a alege in privinta bauturilor carbogazoase prin urmare am imbogatit gama noastra de produse care sunt pe gustul lor", a explicat purtatorul de cuvant al companiei.

Pepsico va continua astfel sa propuna bauturi carbogazoase pe baza de sucraloza in timp ce Coca-Cola s-a orientat deja spre indulcitori pe baza naturala precum stevia, o planta cu mare capacitate indulcitoare cu gust dulce-acrisor.