Panasonic, gigantul care s-a prabusit din cauza concurentei si a yenului, surprinde cu un profit cu 68% mai mare decat anticipau analistii. Cea mai importanta crestere din 1974
Panasonic Corp., cel mai mare producator de electronice al Japoniei, a anuntat pentru trimestrul III un profit cu 68% mai mare decat estimarile analistilor, cea mai importanta crestere din 1974. Pretul actiunilor a urcat cu 19%, scrie Bloomberg.
Compania a anuntat ca venitul net a crescut cu 20% la 73,7 miliarde de yeni ($730 milioane), comparativ cu 44 de miliarde yeni, previziunea a trei analisti intervievati de Bloomberg news.
Profitul operational al Panasonic s-a triplat la 116.6 miliarde de yeni in al treilea trimestru, pe o crestere de 10% a vanzarilor, la aproape 2 trilioane de yeni.
Panasonic a pastrat neschimbate previziunile de profit operational anual de 270 de miliarde de yeni si de profit net de 100 de miliarde de yeni.
Presedintele Panasonic, Kazuhiro Tsuga, aflat pentru al doilea an la carma companiei, s-a orientat spre produse pentru masini si casa, in incercarea de a accelera recuperarea pierderilor de pana acum.
Tsuga s-a angajat sa nu mai mentina divizii neprofitabile in afacerile grupului. A redus prezenta Panasonic pe piata televizoarelor cu ecran plat, unde concurenta este intensa si marjele de profit foarte mici si a vandut o parte din fabricile de semiconductori pentru a se focusa pe diviziile in crestere.
Panasonic a renuntat la peste 40.000 de angajati in ultimii trei ani.
Producatorul japonez de electronice s-a confruntat cu scaderea vanzarilor din cauza concurentei tot mai dure din partea rivalilor sud-coreeni, precum Samsung Electronics, precum si cu aprecierea yenului.
In 2012, compania a renuntat la plata unui dividend pentru prima data din anul 1950.
Mai mult, grupul japonez a vandut sediul din Tokyo pentru 50 miliarde yeni (537 milioane de dolari), in incercarea de a se redresa dupa ce a inregistrat pierderi de peste 1000 miliarde yeni.