"Rezultatele Blue Air in acest an (...) vor fi negative. De ce? Pentru ca in cadrul acestui transfer de activitate, practic pe langa potentialul de business, a luat in spate si multe obligatii financiare. In primul rand, o expunere destul de mare vis-a-vis de pasagerii care achizitionasera bilete anterior datei de transfer a business-ului, estimata la vreo 16-17 milioane euro, pasageri care trebuie transportati pe costurile noii societati", a declarat marti directorul general al companiei, Gheorghe Racaru, la conferinta Mediafax Talks about Aviation.

Acesta a adaugat ca exista si obligatii catre Eurocontrol (organizatie care coordoneaza traficul aerian la nivel european), asiguratorii aeronavelor sau salariati. "Ca rezultat financiar, contabil vorbind, va fi pe minus, dar operational va fi pe plus. Au fost si injectii de capital, si vor fi in continuare", a precizat Racaru.

Reprezentantul Blue Air a mai spus ca activitatea companiilor din sectorul aviatiei este foarte sensibila la orice schimbare, economica, politica sau chiar de clima.

Blue Air - Airline Management Solutions a anuntat la finele lunii octombrie ca intentioneaza sa extinda flota prin cumpararea a doua avioane si estimeaza ca va transporta 1,5 milioane pasageri in 2014, in crestere cu 200.000 fata de proiectia pentru acest an.

Cresterea numarului de aeronave va permite companiei reactivarea segmentului de chartere, prin parteneriate cu agentiile de turism, si cresterea numarului de locuri de munca.

Compania a primit in luna august licenta de operator aerian, Autoritatea Aeronautica Civila Romana suspendand in acelasi timp licenta Blue Air, care expira la finele la finele lunii septembrie. Licenta Blue Air - Airline Management Solutions este valabila pana in data de 19 august 2014.

Firma Airline Management Solutions, infiintata in aprilie de patru actionari romani, a preluat la finele lunii mai fondul de comert al Blue Air, companie controlata de omul de afaceri Nelu Iordache.