Potrivit unui comunicat de presa al Asociatiei “Berarii Romaniei”, membrii au vandut 7,4 milioane de hectolitri de bere in prima jumatate a lui 2010, ceea ce inseamna o scadere de aproximativ 11% fata de primul semestru al lui 2009, cand volumul vanzarilor insuma 8,3 milioane de hectolitri de bere.

Criza economica generala a afectat si piata berii din Romania si a determinat schimbari ale obiceiurilor de consum ale romanilor, o parte dintre acestia iesind mai putin in oras, alegand varianta consumului acasa.

“Romanii au continuat si in acest an sa aiba un comportament de consum conservator, perspectiva adancirii recesiunii economice punand si mai multa presiune pe bugetele personale. Cu toate acestea, este cert ca romanii iubesc berea, iar producatorii din Romania au demonstrat pana acum ca au facut eforturi sustinute, prin investitii puternice si contributii catre bugetul statului, pentru a mentine acest sector la standarde inalte si a indeplini cat mai bine exigentele consumatorilor”, a declarat Jan Derck van Karnebeek, presedintele Asociatiei „Berarii Romaniei”.

Nici vremea nu a tinut cu prodicatorii bere, in primul semestru fiind in general mai rece si ploioasa.

Este greu de apreciat in acest moment cum va evolua sectorul berii pana la finele anului. Pe langa obiectivele de mentinere a sectorului, vom continua promovarea culturii berii in Romania, precum si educarea consumatorilor privind consumul responsabil de bere”, a adaugat seful asociatiei.

Piata berii din Romania a scazut anul trecut cu 13%, revenind la cifrele inregistrate in 2006, adica la un volum de 17,6 milioane hectolitri.