"Aproximativ 25% din exporturi sunt reprezentate de napolitane, sub brandurile Balaton in Ungaria, Mura in Bulgaria si Nesquick in celelalte state. Exploram toate statele din Europa cu brandul Nesquick, sunt proiecte care se realizeaza in timp", a declarat directorul fabricii din Timisoara, Ramon Mendivil. 

Oficialii companiei au aratat ca nu au fixat un target pentru cresterea ponderii exporturilor. Printre alte state in care exporta se numara Grecia, Olanda, Franta, Marea Britanie si Israel. 

In ceea ce priveste brandul Joe, acesta este destinat exclusiv pietei romanesti si este al treilea contributor la businessul Nestle Romania, cu o pondere de 10%, incluzand atat napolitanele, cat si inghetata. Acesta este devansat in ordine de brandul Nescafe, care are o pondere de 18% din afaceri, si produsul culinar Maggi, cu 17%.

In total, segmentul dulciuri reprezinta 16% din cifra de afaceri a Nestle Romania. 

Potrivit datelor Nielsen, Joe detinea la finele lunii martie 25% din piata de napolitane in valoare. 

"Vanzarile de napolitane se ridica la 55 milioane euro, reprezentand circa 10% din piata totala de dulciuri", a aratat Eduard Gongonie, business executive manager confectionary. 

La fabrica din Timisoara sunt produse anual peste 90 de milioane de napolitane. Unitatea are un numar de 440 de angajati si o suprafata totala de 21.360 metri patrati. 

Nestle a intrat pe piata romaneasca in 1995, in 2001 a cumparat fabrica de napolitane Joe, de la Timisoara, de la omul de afaceri Florentin Banu, unde ambaleaza si cafeaua solubila Nescafe. Dupa achizitia Joe, cifra de afaceri a Nestle pe piata romaneasca s-a dublat. Ulterior, in 2006, a achizitionat Delta Ice Cream, care avea o unitate de productie langa Bucuresti. In 2008, compania a transferat productia in Bulgaria. 

In ultima parte a anului trecut, de Forment estima ca Nestle Romania va incheia 2013 cu o cifra de afaceri similara cu cea din 2012 si avea ca obiectiv cresterea si ramanerea pe profit.

 "Trebuie sa avem o vara buna, ca sa avem un an mai bun. Inghetata poate face diferenta. Anul trecut nu a fost un an bun. Piata de cafea este in scadere, la fel si cea de alimente pentru bebelusi, pentru ca si numarul de nasteri este in scadere. Segmentul petfood este in crestere. Joe este in crestere. Este un mix: unele segmente cresc, altele au dificultati", a aratat de Froment.