Marissa Mayer a facut minuni la Yahoo!, intr-un an de la preluarea conducerii. Profitul companiei a crescut cu 46%, iar actiunile, cu 35%
Profitul net al Yahoo! a crescut in trimestrul al doilea cu 46%, la 331 milioane dolari, insa estimarile prezentate pentru urmatoarele trei luni sunt mai slabe fata de asteptarile analistilor, compania punand mai mult accent pe dezvoltarea produselor decat pe vanzarile de publicitate pe termen scurt.
Vanzarile Yahoo!, fara venitul transferat mai departe catre site-urile partenere, se va plasa in timestrul al treilea in intervalul 1,06-1,1 miliarde de dolari, anticipeaza compania, potrivit Mediafax.
Media estimarilor analistilor indica insa incasari de 1,12 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg. Veniturile companiei au scazut in trimestrul al doilea cu 1%, la 1,07 miliarde de dolari, usor sub proiectiile din piata.
Dupa un an la conducerea Yahoo!, directorul general, Marissa Mayer, a declarat ca se afla in primele etape ale unui plan de revigorare a afacerilor bazat pe dezvoltarea de noi produse, cu scopul de a atrage atat utilizatori, cat si clienti pe partea de advertising, de la Google si Facebook.
Masurile implementate in ultimul an la Yahoo! au condus la cresterea numarului de utilizatori ai serviciilor companiei, iar investitorii care asteapta cresterea veniturilor ar trebui sa aiba rabdare, comenteaza un analist al Bloomberg Industries.
"Investitiile in produse reprezinta o strategie pe termen lung pentru a stimula utilizatorii si, in final, veniturile. Judecand dupa estimarile companiei, aceste investitii nu vor aduce aproape niciun beneficiu pe termen scurt", a afirmat el.
Actiunile Yahoo! au crescut cu 35% in acest an si cu 72% din iulie 2012, cand postul de CEO a fost preluat de Mayer.
Cea mai mare parte din cresterea Yahoo! in ultimul an a fost rezultatul aprecierii participatiilor detinute de companie la grupul chinez Alibaba si la Yahoo! Japan, potrivit unui analist al RBC Capital markets.
Yahoo! a castigat in trimestrul al doilea 225 milioane de dolari ca urmare a performantelor Alibaba si Yahoo! Japan, fata de 180 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut.
Pe acelasi subiect: