"In urma unei investigatii declansate in iunie 2013, Consiliul Concurentei a constatat ca cele doua companii au fixat pretul de revanzare, contractul de exploatare filme incheiat intre acestea continand o clauza expresa care prevedea ca 'Pretul minim de intrare la spectacolele de cinema va fi stabilit de comun acord'", precizeaza Consiliul, transmite Agerpres.

SC Intercomfilm Distribution SRL si SC Hollywood Multiplex Operations SRL au recunoscut faptele si au beneficiat astfel de reducerea cuantumului amenzilor.

Intercomfilm Distribution a fost sanctionata cu 7.675 lei, iar Hollywood Multiplex Operations,cu 99.896 lei.  

"Conform prevederilor in domeniul concurentei, o intelegere intre un furnizor si un distribuitor pentru a stabili pretul la care urmeaza sa-si revanda produsele (resale price maintenance) reprezinta o practica anticoncurentiala. In urma unei intelegeri de acest tip, consumatorii sunt afectati direct, neputand beneficia de preturi mai mici deoarece distribuitorul nu poate reduce preturile sub cele stabilite cu furnizorul", potrivit Consiliului Concurentei.