Grupului nipon Asahi preia brandurile Grolsch, Peroni si Meantime, intr-o tranzactie de 2,55 mld. euro. Achizitia SABMiller de catre AB InBev va crea un gigant pe piata berii
Bere, Peroni
AB InBev, producatorul de bere care achizitioneaza rivala SABMiller, a acceptat oferta grupului nipon Asahi de a prelua brandurile Grolsch, Peroni si Meantime, detinute de SABMiller, tranzactia ridicandu-se la 2,55 miliarde de euro (2,9 miliarde de dolari), anunta Bloomberg.
AB InBev, cel mai mare producator de bere din lume, a anuntat marti ca achizitionarea celor trei branduri de catre Asahi ii va permite sa indeplineasca cerintele autoritatilor de reglementare in vederea aprobarii preluarii SABMiller, o tranzactie evaluata la 105 miliarde de euro, potrivit Agerpres.
In februarie, Asahi Group a anuntat ca este in negocieri exclusive pentru preluarea brandurilor de bere Grolsch, Peroni si Meantime de la SAB, pentru a contracara incetinirea cresterii pe piata interna.
Anheuser-Busch InBev a anuntat recent ca intentioneaza sa vanda o serie de branduri premium din Europa ale SABMiller, cum ar fi Peroni si Grolsch, pentru a atenua temerile autoritatilor de reglementare din Europa legate de aceasta tranzactie.
AB InBev a acceptat anul trecut sa achizitioneze SABMiller cu suma de 105 miliarde de euro, o tranzactie care va crea un gigant al pietei berii ce va domina 30% din piata mondiala de resort.
Peroni si Grolsch sunt doua dintre cele patru branduri premium globale ale SABMiller, celelalte fiind Miller Genuine Draft si Pilsner Urquell.
Impreuna, AB InBev si SABMiller vor produce aproape 60 de miliarde de litri de bere pe an, adica de trei ori mai mult decat actualul numar trei mondial - grupul olandez Heineken -, si vor vinde o treime din toate berile comercializate la nivel global, de la marca mexicana Corona, la marca australiana Foster si cea chineza Snow, cea mai vanduta marca de bere din lume.
Pentru a evita sa fie sanctionata pentru abuz de pozitie dominanta, aceasta alianta va ceda o parte din activitatile celor doua companii, urmand ca SABMiller sa vanda participatia majoritara pe care o detine la producatorul american MillerCoors unui alt producator de bere din SUA, Molson Coors, pentru 12 miliarde de dolari (11,2 miliarde de euro).
Marii producatori de bere sunt in cautarea de noi segmente de crestere, in conditiile in care piata berii ar urma sa se majoreze cu doar 1% intre 2014 si 2015, din cauza stagnarii de pe pietele dezvoltate. In schimb, berile artizanale, care reprezinta intre 5 si 9% din consum, vor inregistra o crestere a vanzarilor de peste 10% pe an pe pietele cele mai avansate.
Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producatori de bere din Romania, cu brandurile Ursus, Timisoreana, Ciucas, Peroni Nastro Azzurro, Glosch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd's si Stejar.
Pe acelasi subiect: