Cum schimbă pandemia piața avocaturii din România. Tot mai mulți clienți persoane fizice au nevoie de consultanță juridică, iar consultațiile online vor deveni regula
Romeo Cosma, fondator avocatura.com
Blocajul economic și social, generat de măsurile luate de autorități pentru limitarea efectelor pandemiei COVID-19, vor schimba pe termen lung obiceiurile de consum inclusiv pe piața avocaturii, numărul clienților care apelează la un avocat folosind mediul online urmând să crească constant.
Potrivit unei analize realizate de platformei online avocatura.com, avocații vor fi nevoiți să își organizeze din ce în ce mai bine timpul de lucru, ca să devină din ce în ce mai eficienți pentru a respecta standardele de calitate impuse de profesie.
”Activitatea de consultanță și asistență juridică acordată de colaboratorii noștri în ultimele 3 luni a avut o dinamică extrem de interesantă care ne conduce la două concluzii importante pentru viitor. Prima concluzie este aceea că distanțarea socială impusă de instituirea stării de alertă i-a determinat pe oameni să găsească rapid alternative pentru a-și soluționa o problem, iar serviciile platformei noastre – video, telefonice sau în scris - au venit în întâmpinarea nevoii lor. În același timp, în ultima vreme, clienții sunt mai atenți la cheltuieli, ne trimit solicitări de lămuriri și unii dintre ei chiar solicită rapoarte de activitate pentru fiecare dosar în parte și este firesc să le furnizăm rapid toate aceste informații”, a declarat Romeo Cosma, fondator al platformei online avocatura.com și Managing Partner al Casei de avocatură Cosma&Asociații.
În opinia fondatorului platformei, această cerință, care până nu demult era specifică persoanelor juridice, pune presiune pe profesioniși să devină mai eficienți, să își organizeze mai bine timpul alocat cazurilor la care lucrează.
Majoritatea avocaților participanți la analiză sunt de părere că deși întâlnirile fizice sunt apreciate atât de clienți cât și de avocați, consultațiile online vor deveni regula și nu excepția în viitor, datorită beneficiilor pe care le aduc părților.
”Întâlnirile online sunt benefice indiferent de starea națională pentru că permit o comunicare eficientă, mai ales atunci când clientul nu dispune de suficient timp pentru deplasare și asigură confortul unora dintre clienți”, au spus avocații chestionați. Unii dintre avocați consideră că după perioada de izolare pe care a traversat-o România ”tot mai mulți clienți se vor familiariza cu mediul online de relaționare dar videoconferințele vor fi solicitate doar în situații excepționale”.
Trecerea de la consultanța tradițională offline la cea online este opțiunea viitorului, însă va fi un proces care va lua un timp de acomodare de 5 până la 10 ani, a explicat unul dintre avocații platformei. Previziunea sa este susținută și de alți colegi care spun că folosirea serviciilor online depinde foarte mult de cât de familiarizați sunt clienții cu mediul online sau cu plata în sistem online. Astfel, încă sunt mulți clienți care preferă cadrul tradițional offline, chiar dacă, în perioada stării de urgență, au fost constrânși să accepte consultanța online ca alternativă de luat în calcul.
Un aspect interesant relevat de analiză ține de modificarea spectrului spețelor juridice. Au apărut spețe noi cauzate de pandemie cum sunt dosarele penale pentru zădărnicirea combaterii bolilor sau amenzile pentru nerespectarea măsurilor dispuse. O parte a avocaților chestionați au spus au fost nevoiți să își diminueze onorariile, din cauza blocării activității economice în numeroase sectoare.
Platforma online de consultații juridice video avocatura.com a fost lansată în urma unor investiții care totalizează peste 110.000 euro. Platforma le oferă clienților acces la informații detaliate despre avocați, despre profilurile și specializările acestora, precum și despre evenimentele importante din viețile lor profesionale în așa fel încât clienții să își poată alege rapid avocatul care li se potrivește. Avocatura.com reprezintă una dintre principalele surse de informații profesionale pentru cei peste 25.000 de avocați din România.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS