Cum arata mall-urile viitorului: vitrine digitale cu touchscreen
Daca pana acum lumea se ingramadea in magazine in perioada Craciunului, tehnologia moderna a mai rarefiat valul de clienti nerabdatori ce formau in trecut cozi imense.
Potrivit CNN, comertul online castiga tot mai multi adepti, asa ca lumea prefera sa isi faca mai nou cumparaturile din confortul propriei case. Dar managerii magazinelor se gandesc ca atragerea acestora la fata locului si implicarea lor in atmosfera festiva cu ghirlande si melodii de Craciun ii va face pe clienti sa fie mai generosi la cumparaturi.
Asa a luat nastere conceptul hibrid de magazin fizic ce incorporeaza elemente digitale, cu vitrine gigant, echipate cu touchscreen. Cu ajutorul lor, clientii pot trece mai usor in revista marfa, la fel ca pe Internet, bucurandu-se totodata de experienta de la fata locului. Odata ce si-au gasit astfel produsul dorit, pot apasa butonul de “cumpara” si un link va fi trimis catre telefonul mobil, in timp ce plata se poate face prin PayPal sau prin card.
"Sunt aduse laolalte cele mai bune elemente din ambele lumi: noile tehnologii se integreaza in lumea reala", spune Steve Yankovich, vicepresedinte al diviziei de inovatii de la eBay.
eBay este una dintre companiile care au semnat un acord cu firma Wesfield Labs, ca sa inceapa productia de vitrine digitale in San Francisco.
Cei de la Sony, TOMS si Rebecca Minkoff si-au incorporat la randul lor aceste vitrine in magazinele pe care le au in mall-uri.
"Vitrinele digitale sunt o alternativa minunata la spatiile goale din mall-uri. Este o oportunitate pentru branduri de a-si extinde importanta, prin oferirea unei experiente directe de shopping virtual. Sticla interconectata nu are nevoie de niciun metru patrat de spatiu in magazin, asa ca retailerii au acum posibilitatea de a fi prezenti si in locurile foarte aglomerate, unde pretul pe metru patrat ar fi foarte mare sau nu exista efectiv spatiu pentru un magazin de dimensiuni normale", explica Yankovich.
Desigur, chiar si in noile conditii, tot va trebui sa ne facem timp pentru deplasarea la magazin, insa odata ajunsi acolo, lucrurile vor decurge mult mai usor. Faptul ca putem “rasfoi” rapid printre oferte si ca putem alege chiar ca produsele sa ne fie livrate acasa (dupa ce le-am vazut si la fata locului), reprezinta fara indoiala un avantaj.
In functie de retailer, livrarea este de cele mai multe ori oferita gratuit si se poate face chiar in aceeasi zi. Spre exemplu, cei care aleg sa cumpere de la eBay isi pot primi produsele comandate in aproximativ o ora de la momentul platii, prin intermediul sistemului. Iar in viitor, tehnologia ar putea fi importata si in aeroporturi sau gari. Cand va ajunge insa in Romania, ramane de vazut.