Chiar si dupa cresterea ultimilor ani, piata luxului din China este departe de a fi matura, afirma analistii.

"China ramane, inainte de toate, o piata pe care brandurile recruteaza clienti", se arata in studiul HSBC, citat de jurnalistii CNN.

Unul din factorii care sustin cresterea este expansiunea retailerilor dinspre marile centre urbane ale Chinei catre orase mai mici, ceea ce inseamna ca magazine de lux se deschid pentru prima data in orase care au, insa, populatii apropiate de Paris sau San Francisco.

Factorii culturali contribuie, de asemenea, la evolutia pietei. Urmand trendul din tarile dezvoltate, chinezii bogati si cei din clasa de mijloc simt nevoia de a cheltui.

"In timp ce gradul de recunoastere este inca scazut pentru unele branduri, iar penetrarea in orasele de rang doi este limitata, superbogatii Chinei cheltuiesc mai mult pe bunuri de lux decat cei din Vest", scriu analistii HSBC.

Chinezii fac o mare parte din achizitiile de bunuri de lux in afara Chinei continentale, pentru a evita plata unor taxe mai ridicate. Astfel, doar 10% din cumparaturile din aceasta categorie au loc in China, in timp ce chinezii sunt responsabili pentru 25% din piata mondiala a luxului.

Taxele mai mici nu sunt singurele motive care atrag cumparatorii chinezi in alte tari. Serviciile magazinelor sunt, de obicei, de o calitate mai ridicata pe pietele dezvoltate, in timp ce falsurile sunt mai rare.

In plus, chinezii bogati calatoresc tot mai des in strainatate. In Australia, de exemplu, vizitatorii din China cheltuiesc in medie 3.000 de dolari, comparativ cu doar 1.000 de dolari pentru turistii americani si europeni, potrivit analizei HSBC.