"Piata pe care brandurile recruteaza clienti". Tara care achizitioneaza un sfert din bunurile de lux la nivel global
Chinezii cumpara aproape un sfert din bunurile de lux comercializate la nivel mondial, de cinci ori mai mult fata de ponderea inregistrata in 2007 pe aceasta piata, potrivit estimarilor HSBC, citate de CNN.
Chiar si dupa cresterea ultimilor ani, piata luxului din China este departe de a fi matura, afirma analistii.
"China ramane, inainte de toate, o piata pe care brandurile recruteaza clienti", se arata in studiul HSBC, citat de jurnalistii CNN.
Unul din factorii care sustin cresterea este expansiunea retailerilor dinspre marile centre urbane ale Chinei catre orase mai mici, ceea ce inseamna ca magazine de lux se deschid pentru prima data in orase care au, insa, populatii apropiate de Paris sau San Francisco.
Factorii culturali contribuie, de asemenea, la evolutia pietei. Urmand trendul din tarile dezvoltate, chinezii bogati si cei din clasa de mijloc simt nevoia de a cheltui.
"In timp ce gradul de recunoastere este inca scazut pentru unele branduri, iar penetrarea in orasele de rang doi este limitata, superbogatii Chinei cheltuiesc mai mult pe bunuri de lux decat cei din Vest", scriu analistii HSBC.
Chinezii fac o mare parte din achizitiile de bunuri de lux in afara Chinei continentale, pentru a evita plata unor taxe mai ridicate. Astfel, doar 10% din cumparaturile din aceasta categorie au loc in China, in timp ce chinezii sunt responsabili pentru 25% din piata mondiala a luxului.
Taxele mai mici nu sunt singurele motive care atrag cumparatorii chinezi in alte tari. Serviciile magazinelor sunt, de obicei, de o calitate mai ridicata pe pietele dezvoltate, in timp ce falsurile sunt mai rare.
In plus, chinezii bogati calatoresc tot mai des in strainatate. In Australia, de exemplu, vizitatorii din China cheltuiesc in medie 3.000 de dolari, comparativ cu doar 1.000 de dolari pentru turistii americani si europeni, potrivit analizei HSBC.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS