Antibiotice Iaşi se dezvoltă masiv în Europa şi are oportunităţi de business în Arabia Saudită sau Hong Kong. 29% din producţie merge la export
Medicamente, farmacie, vaccin
Antibiotice Iaşi, unul dintre cei mai importanţi producători români de medicamente generice, anunţă că a găsit oportunităţi de business pe pieţe noi precum Arabia Saudită, Hong Kong, Cambodgia şi Macao.
Producătorul farma românesc va dezvolta și o serie de proiecte în Slovenia, Croaţia şi Muntenegru, potrivit raportului semestrial publicat pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
”Strategia de dezvoltare pe piaţa Europei vizează şi ţările din Europa Centrală şi de Est, unde, pornind de la centrul de coordonare din Serbia, să dezvoltăm proiecte în ţări precum Slovenia, Croaţia, Muntenegru. Exporturile din zona Rusia & C.S.I. se vor concentra în perspectivă în jurul reprezentanţei din Ucraina, de unde vom coordona proiectele pe care le avem în această zonă”, arată raportul.
În prezent, circa 29% din producţia companiei merge la export.
”Chiar dacă în ultimii ani, în zona Orientului Mijlociu, a Asiei de Sud-Est se face simţită o puternică presiune asupra preţurilor, Antibiotice a reuşit să-şi păstreze principalii clienţi tradiţionali şi să identifice oportunităţi de business pe pieţe noi precum Arabia Saudită, Hong Kong, Cambodgia, Macao. În România, compania înregistrează în primele şase luni ale anului o creştere a veniturilor din vânzări brute de 11,5% de la 136,8 milioane lei la 152,5 milioane lei”, arată raportul companiei.
Antibiotice Iaşi a realizat în primul semestru al anului un profit net de 22,31 milioane lei şi venituri din vânzări de 172,39 milioane lei.
De asemenea, exportul a crescut cu 6,34% comparativ cu exportul realizat în perioada similară a anului 2018.
”Principalele destinaţii ale produselor Antibiotice (produse finite şi Nistatina) în semestrul I 2019 au fost: Asia (35%), America de Nord (20%) şi Europa (15%). Vânzările în aceste zone au reprezentat aproximativ 70% din vânzările realízate pe pieţele externe”, arată raportul.
Antibiotice are reprezentanţă deschisă în Vietnam, Ucraina, Moldova şi Serbia.
”Asia de Sud-Est este una dintre pieţele în care deschiderea reprezentanţei în Vietnam a permis o creştere accelerată a vânzărilor şi implementarea de politici comerciale adaptate tuturor canalelor de vânzare. Vânzările de produse finite pe această piaţă au crescut cu 7% comparativ cu primul semestru al anului 2018. Creşterea vânzărilor a fost realizată pe segmentul produselor de spital prin creşterea cantităţilor valorificate în spitalele din Vietnam, în special pe produse antiinfecţioase. Începând cu anul 2019, am obţinut autorizaţii de punere pe piaţă pentru alte patru produse”, se precizează în raport.
Pe piaţa din SUA exporturile de produse finite injectabile a crescut cu 44% în semestrul I 2019, prin adjudecarea de noi licitaţii. Creşterea vânzărilor a fost influenţată şi de semnarea unui parteneriat cu un nou distribuitor local, prima livrare fiind deja realizată în primul trimestru 2019, fiind în discuţie o nouă livrare care se va concretiza în trimestrul IV al acestui an.
În primul semestru al anului 2019 compania a început înregistrarea unui pachet de aproximativ 35 de produse, obiectivul Antibiotice SA fiind de a exporta în Ucraina dar şi în celelalte teritorii, conceptele de dezvoltare a companiei.
”În zona Africa şi Orientul Mijlociu a continuat programul de expansiune pe pieţele din Irak, Arabia Saudită şi Africa, prin înregistrarea de noi produse. Astfel, în primul semestru al anului 2019 am obţinut înregistrări pentru şase produse, urmând ca până la sfârşitul anului 2019 să obţinem autorizaţii de punere pe piaţă şi pentru alte produse din clasele antiinfecţioase şi cardiovasculare”, spun autorii raportului.
În semestrul I al anului 2019, compania şi-a consolidat vânzările pentru Nistatina micronizată în Statele Unite, care rămâne principala piaţă de desfacere pentru acest sortiment. Şi în aceasta zonă au fost iniţiate proiecte noi de colaborare, care să se constituie în sursa de creştere a volumelor tranzacţionate pentru perioada 2020-2025.
”În Europa, pieţele tradiţionale de desfacere, Germania şi Olanda, înregistrează o creştere cu aproximativ 30% a cererii cantitative. La acestea se adaugă, pieţele noi precum UK şi Polonia, unde au fost demarate proiecte noi cu producători locali de suspensii orale şi ovule pe bază de Nistatina micronizată”, se mai arată în raport.
Producţia planificată a anului 2019 este de 583,8 milioane unităţi farmaceutice sub formă de comprimate, capsule, produse parenterale, produse topice (unguente, creme, geluri), supozitoare şi ovule, cu 58,8 milioane unităţi mai mare decât în anul 2018.
Titlurile emise de Antibiotice sunt listate la categoria PREMIUM a Bursei de Valori Bucuresti sub simbol ATB, din anul 1997. Compania are o capitalizare de 349,09 milioane lei şi circa 1.400 de angajaţi.
Pe acelasi subiect: