Air France-KLM, pe profit pentru prima data din 2010
Air France-KLM a raportat joi primul sau profit operational anual din 2010, depasind estimarile analistilor. Operatorul aerian a avertizat insa ca un acord cu pilotii este crucial pentru ca firma franco-olandeza sa ramana competitiva cand va creste din nou pretul la titei, transmite Bloomberg.
Atentatele teroriste de la Paris, din 13 noiembrie, au provocat Air France- KLM pierderi de circa 70 milioane euro in decembrie.
La Bursa de la Paris, actiunile companiei au urcat joi cu 7,3%, la 7,99 euro, cel mai mare avans din ultimele cinci luni, dupa ce Air France-KLM a anuntat ca profitul operational a ajuns la 816 milioane euro in 2015, fata de o pierdere de 129 milioane euro in 2014. Analistii estimau un castig de 706 milioane de euro.
Anul acesta, titlurile Air France-KLM au urcat la bursa cu 12%, iar compania se asteapta sa ramana profitabila si in 2016.
Operatorul aerian incearca sa ajunga la un acord cu angajatii pentru reducerea salariilor, iar directorul general Alexandre de Juniac a avertizat ca fara aceasta intelegere va fi imposibil pentru Air France-KLM sa concureze cu operatorii low-cost, cum ar fi EasyJet Plc in Europa sau cu firmele din Golf pentru zborurile pe distante lungi.
"In ciuda mediului favorabil creat de pretul mai scazut al combustibilului, nu ne vom reduce obiectivul de a ne imbunatati competitivitatea, desi incertitudinile economice si geopolitice raman ridicate", a afirmat Alexandre de Juniac.
Datoria Air France-KLM a scazut anul trecut cu 1,1 miliarde euro, la 4,3 miliarde euro, iar compania a anuntat ca va lua masuri pentru reducerea suplimentara a datoriei in acest an.
Anul trecut, 89,821 milioane pasageri au calatorit cu aeronavele Air France-KLM, o crestere de 3% fata de 2014.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS