Afaceri de 1 milion de euro, in 3 ani de activitate. Businessul romanesc de croitorie care se extinde la Monaco si Londra
Tudor Personal Tailor, un business romanesc de 1 milion euro specializat in servicii de croitorie personalizata pentru barbati, se extinde, dupa numai 3 ani de existenta, pe piata internationala, prin deschiderea unui magazin la Monaco la sfarsitul acestui an, iar pentru 2014 vizeaza City of London, scrie Mediafax.
Firma a fost infiintata la sfarsitul anului 2009 de Marius Dan, pe atunci in varsta de 26 de ani, impreuna cu doi asociati. Ulterior, unul dintre asociati s-a retras din firma.
"Au trecut trei ani, am confirmat, am atins o mie si ceva de clienti, oameni care revin. Spre sfarsitul anului, cel tarziu la inceputul anului viitor, vom deschide la Monaco. Avem un partener local care practic ne asigura intrarea pe piata si spatiul, si noi venim cu brandul, produsul si evident cu know-how-ul. Visul oricarui croitor este sa fie la Londra, si sigur in primavara anului viitor vom deschide un boutique chiar in City of London (centrul financiar al capitalei britanice - n.r.)", a declarat Marius Dan, cofondator si managing partner al firmei.
Tudor Personal Tailor este membra a Camerelor de Comert Romano-Britanica si Romano-Franceza, ceea ce i-a ajutat in planurile de extindere.
"Impreuna cu Camera de Comert Romano-Britanica am gasit un partener local serios si vom deschide un boutique chiar in City of London, ceva mic de circa 40 metri patrati, deoarece chiriile sunt foarte mari", mai spune Dan.
Investitia in magazinul din Monaco este estimata in jurul valorii de 100.000-120.000 euro, inclusiv fondul de marfa, dublu fata de suma alocata pentru un showroom in Romania, de 40.000 – 60.000 euro.
"Investitiile pe care le-am facut sunt din fonduri proprii, nu avem credite la banca. Este un business in care marjele de la finalul anului iti permit dezvoltarea", potrivit fondatorului Tudor Personal Tailor.
Productia pentru magazinele care vor fi deschise in strainatate va fi realizata tot in Romania, firma colaborand cu doua fabrici locale. Materialele folosite sunt importate in principal din Italia.
In prezent, Tudor Personal Tailor detine trei magazine, doua in Bucuresti (in zona Unirii si in Hotelul Hilton) si unul la Cluj Napoca.
"Orase interesante sunt si Constanta si Iasi. Vectorii pe care ii urmarim in alegerea sunt numarul de cafenele, numarul de masini pretentioase si cum este centrul orasului, daca este haotic sau daca este cat de cat organizat. Daca este un centru haotic, este foarte greu sa deschizi un business premium", arata fondatorul firmei.
In trei ani de activitate, in plina criza financiara, Tudor Personal Tailor a vandut peste 2.000 de costume si a ajuns de la afaceri de 500.000-600.000 lei in 2010 la peste 3 milioane lei anul trecut. Pentru acest an, firma prevede obtinerea unei cifre de afaceri de aproximativ 6 milioane lei.
Pretul mediu pentru un costum este de 800-1.000 de euro. Materialele folosite sunt importate in special din Italia, iar tiparele sunt o parte cumparate, o parte modificate dupa nevoile si masurile clientului. Rata de succes este de 96 - 98%, potrivit fondatorului firmei.
Tudor Personal Tailor a inceput si productia de pantofi la comanda, in colaborare cu un producator din Brasov.
Mai multe despre:
#idei de afaceri#Tudor Personal Tailor
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS