Astfel, vanzarile de imbracaminte, accesorii, ceasuri si bijuterii si alte produse de lux ar putea avansa cu pana la 11%, la 170 de miliarde de euro, comparativ cu 153 miliarde euro in 2009, sustinute de evolutia pietei valutare, inclusiv de aprecierea dolarului.

Piata va fi condusa de vanzarile de produse din piele, care vor avansa cu 20%, estimeaza un studiu al Bain.

"Dupa criza apare o noua era a luxului", se arata in raport.

Cheltuielile pentru produse de lux au scazut cu 8% in 2009, din cauza recesiunii mondiale, acesta fiind cel mai grav declin dupa 1995.

In 2007, aceste cheltuieli au atins un maxim de 170 de miliarde de euro.

Dupa un avans de 9%-11% in acest an, ritmul ar putea incetini la 3%-5% in 2011, excluzand influenta cursului valutar, estimeaza Bain.

Vanzarile magazinelor operate direct de producatorii de bunuri de lux ar putea creste in acest an cu 20%, in timp ce veniturile wholesale ar putea avansa cu 6%, sustinute de refacerea stocurilor de catre magazinele americane.

Companiile producatoare de articole de lux ar putea deschide pana la 350 de noi magazine pana la sfarsitul acestui an, majoritatea in Asia si SUA, in timp ce vanzarile online s-ar putea majora cu 20%.

Vanzarile din China ar putea creste cu 30%, la 9,2 miliarde euro, in regiunea Asia-Pacific cu 22%, cu 12% in zona Americilor si cu 6% in Europa. In Japonia vor scadea insa cu 1%.

In trimestrul al patrulea, vanzarile ar putea urca la nivel mondial cu 1,3%.

LVMH, cel mai mare producator de bunuri de lux la nivel mondial, a raportat saptamana trecuta un avans de 24% al vanzarilor in trimestrul al treilea.

Veniturile retailerului britanic de lux Burberry Group au urcat cu 11% in aceeasi perioada, sustinute de cererea din Asia pentru produse din piele.